تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: امضاي ۲۶ قرارداد بزرگ نفتي با دانشگاه‌هاي كشور
سه شنبه، 21 آبان 1398 - 11:59     کد خبر: 45137

معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزارت نفت با اشاره به اينكه ارتباط قوي و ارگانيكي بين صنعت نفت و دانشگاه پايه‌گذاري شده است،‌ گفت: ۲۶ قرارداد بزرگ در مجموعه صنعت نفت و دانشگاه‌ها بسته شده كه پنج قرارداد بزرگ در حوزه اكتشاف است.
پيام نفت:

امضاي ۲۶ قرارداد بزرگ نفتي با دانشگاه‌هاي كشور

 «سعيد محمدزاده» امروز (سه شنبه) در مراسم امضاي تفاهم‌نامه بين وزارت نفت و سازمان نظام مهندسي معدن ايران در محل وزارت نفت با بيان اينكه ايران از جهت علمي و دانشگاهي در حوزه مهندسي ساختمان، پيشرو است، افزود: اما در به كار گرفتن مجموعه دانش در كشور حتي در ساختمان‌هاي جديد فاصله‌هايي داريم و عدم رعايت اين موارد باعث آسيب مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه از جهت اندازه‌گيري كيفيت اثر بخشي علم در كشورها شاخص‌هايي وجود دارد، ‌ادامه داد: در توليد علم و اندازه بازار، رتبه خوبي در جهان داريم اما در كاربري علم وضعيت خوبي نداريم.

محمدزاده تاكيد كرد: اميدواريم با اجرايي شدن تفاهم‌نامه‌هايي از اين دست از ظرفيت مهندسان در توسعه صنعت كشور استفاده كنيم.

وي گفت:  ذخاير نفت و گاز و معادن بي‌شماري داريم و اگر از اين منابع به خوبي بهره ببريم، مي‌توانيم راه توسعه را هموارتر كنيم.  

معاون مهندسي، پژوهش و فناوري وزارت نفت با اشاره به اينكه اگر مي‌خواهيم قدم‌هاي محكمي برداريم، بايد به چهارچوب اقتصاد مقاومتي پايبند باشيم، افزود: از جمله اينكه توليد در كشور درون‌زا باشد و به مجموعه داشته‌هاي خود تكيه كنيم.

وي با بيان اينكه در صنعت نفت شاهد رويدادهاي ارزشمندي هستيم، ادامه داد: اميدواريم اين موارد كه با توان مجموعه علم و فناوري در حال انجام است، در كشور نهادينه شود.


برگشت به تلکس خبرها