تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: آينده انرژي هاي پاك در چين
سه شنبه، 12 شهریور 1398 - 08:05     کد خبر: 44896

پيام نفت:

چين در زمينه انرژي‌هاي پاك كشوري پيشرو است. اين كشور سرمايه‌گذاري‌هاي كلان و بلند مدتي را براي توسعه استفاده از اين انرژي‌ها انجام داده است. با روي كار آمدن ترامپ تغييرات زيادي در سياست‌هاي آمريكا در حال اتفاق افتادن است. گاردين مطرح مي‌كند كه آيا ممكن است سياست‌هاي ضد محيط زيستي ترامپ بر برنامه‌هاي چين نيز تاثير داشته باشد.

آينده انرژي هاي پاك در چين

با كاهش هزينه توليد برق خورشيدي در دنيا چين سرمايه‌گذاري در توليد برق خورشيدي را افزايش داده است. چين در سال 2016 ميلادي بزرگترين سرمايه‌گذار در زمينه انرژي‌هاي تجديدپذير بود. اين كشور براي حل مشكل آلودگي هواي خود اقدام به احداث نيروگاه‌هاي خورشيدي و نيروگاه‌هاي بادي زيادي كرد و ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي را در دستور كار خود قرار داد. چين در نظر دارد تا سال 2030 ميلادي سهم انرژي توليد شده با استفاده از منابع تجديدپذير را به 20 درصد افزايش دهد. طبق برنامه اعلام شده توسط وزارت انرژي كشور چين، تا انتهاي دهه حاضر ميلادي سرمايه‌گذاري در توليد منابع انرژي تجديدپذير در اين كشور به 360 ميليارد دلار مي‌رسد. انجام اين سرمايه‌گذاري 13 ميليون فرصت شغلي در چين ايجاد مي‌كند و 20 درصد از حجم گازهاي آلاينده در اين كشور مي‌كاهد.

با روي كار آمدن ترامپ در كاخ سفيد و سياست‌هاي خصمانه‌ي او در مقابل چين، نمي‌توان در مورد تداوم اجراي اين سياست‌ها در چين چندان اميدوار بود و يا در مورد رشد آنها با سرعت‌هاي پيش‌بيني‌شده در گذشته با اطمينان صحبت كرد. سياست نادرست ترامپ در برابر تعهدهاي بين‌المللي در زمينه محيط زيست تاثيرات بسيار مخربي روي اقتصاد دنيا خواهد داشت و مي‌تواند تلاش‌هاي هشت ساله دولت اوباما را از بين ببرد. گاردين مي‌نويسد به نظر مي‌رسد روي كار آمدن ترامپ به معناي آغاز دوره بي‌تعهدي به پيمان‌ها و موافقت‌نامه‌هاي بين‌المللي در زمينه محيط زيست در دنيا است؛ زيرا نه تعهدات قديمي ارزشي دارد و نه آمريكا تمايلي براي مشاركت در حل مسائل بين‌المللي دارد.


برگشت به تلکس خبرها