تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: دو هزار ميليارد تومان داد و ستد طي يك روز در بورس تهران
یکشنبه، 10 شهریور 1398 - 22:11     کد خبر: 44892

پيام نفت:

شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات امروز (شنبه بيست و دوم تيرماه ۹۸)، با افزايش ۹۸۳ واحدي معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحد رسيد. اين در حالي است كه هفته گذشته در مجموع شاهد رشد ۰.۳ درصدي نماگر كل بازار سهام بوديم.

به گزارش بورس تابناك؛ امروز تالار شيشه‌اي در اولين روز كاري هفته، همانند روز‌هاي اخير، شاهد روند صعودي شاخص‌هاي منتخب بود؛ به گونه‌اي كه، شاخص قيمت (وزني-ارزشي)، با افزايش ۲۷۴ واحدي معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۹۸۹ واحد رسيد. شاخص كل هم وزن نيز، با رشد ۶۹ واحدي معادل ۰.۱۱ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمايش گذاشت.

شاخص قيمت (هم وزن) نيز با افزايش ۴۷ واحدي معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۴۹ واحد رسيد. همچنين شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۷ واحد افزايش معادل ۰.۳۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۰ هزار و ۴۰۷ واحد رسيد. همچنين شاخص بازار اول با ۶۸۰ واحد افزايش معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۷۱۰ واحد رسيد و شاخص بازار دوم نيز، با ۲۱۵۵ واحد افزايش معادل ۰.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ واحد را به نمايش گذاشت.
 

بورس تهران ركورد ۲۵۰ هزار واحد را زد/ ارزش معاملات بيش از ۲ هزار ميليارد تومان رسيد
 
شاخص كل بورس تهران امروز در حالي توانست به كانال ۲۵۰ هزار واحدي وارد شود كه پيش از اين «بورس تابناك» در تاريخ شانزدهم فروردين ۹۸ در گفتگو با محمد رضا قاسمي تحليلگر ارشد بازار، پيش كرده بود تا تيرماه ۹۸، شاهد فتح كانال ۲۵۰ هزار واحدي خواهيم بود. هرچند روز گذشته، سيد رضا علوي، كارشناس بازار سرمايه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناك اظهار داشت: بخشي از صنايع بورسي از افزايش قيمت دلار و ارز منتفع مي‌شدند، ولي با توجه به پيش بيني‌ها مبني بر كاهش نرخ ارز، در آينده شاهد كاهش قيمت اين صنايع در بورس خواهيم بود. به گفته علوي، با توجه به اينكه اين صنايع و شركت‌ها جزو نماد‌هاي شاخص ساز هستند احتمالا در آينده شاهد روند كاهشي شاخص كل نيز خواهيم بود.

بر اساس اين گزارش، در معاملات امروز بازار سرمايه، نماد معاملاتي كچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با ۲۱۸ واحد، نماد شتران متعلق به پالايش نفت تهران با ۱۸۲ واحد، نماد كگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با ۱۴۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالايش نفت اصفهان با ۱۱۴ واحد، نماد خودرو متعلق به ايران خودرو با ۱۰۵ واحد، نماد وغدير متعلق به سرمايه‌گذاري‌غدير (هلدينگ) با ۹۷ واحد، نماد وملي متعلق به گروه صنعتي ملي (هلدينگ) با ۸۰ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانك صادرات ايران با ۷۹ واحد افزايش، بيشترين تاثير مثبت را در رشد شاخص كل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتي واميد متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با ۱۶۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با ۱۱۳ واحد، نماد فملي متعلق به ملي صنايع مس ايران با ۱۱۱ واحد، نماد شخارك متعلق به پتروشيمي خارك با ۸۰ واحد، نماد شيران متعلق به س. صنايع‌شيميايي‌ايران با ۶۰ واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ايران با ۵۴ واحد كاهش، بيشترين تاثير منفي را در برآورد نماگر كل بورس داشتند.
 
بر اساس اين گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ ميليارد و ۳۱۵ ميليون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۴۰ هزار و ۹۴۱ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۳ ميليارد تومان داد و ستد كردند.

برگشت به تلکس خبرها