تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: ضرورت حمايت از بخش خصوصي با هدف تكميل زنجيره ارزش
شنبه، 29 تیر 1398 - 11:00     کد خبر: 44825

پيام نفت:
      
ضرورت حمايت از بخش خصوصي با هدف تكميل زنجيره ارزش
بخش خصوصي فعال در صنعت پتروشيمي در صورت حمايت دولت مي تواند با توجه به قابليت هاي خود مشاركت فعال تري در مسير توسعه صنعت پتروشيمي داشته باشد.
عضو اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي تهران درگفتگو با خبرنگار نيپنا با اشاره به اين كه پتروشيمي نقش مهمي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و صنعتي ايفا مي‌كند، گفت: توسعه صنعت پتروشيمي به ويژه در صنايع پايين دستي مي‌تواند افزون بر تاثير مثبت در رشد اقتصادي بر اشتغالزايي نيز تاثيرگذار باشد و همگرايي دولت، مجلس و بخش خصوصي مي تواند هدف گذاري هاي انجام شده را محقق كند.
فرهاد فزوني، افزود: جذب سرمايه گذاري هاي جديد داخلي و خارجي در صنعت پتروشيمي سبب شتاب بخشي درروند اشتغالزايي مي‌شود و بدون ترديد تقويت صنعت پتروشيمي توسعه اقتصادي كشور را به همراه دارد و مي‌تواند اركان اقتصاد ايران را تقويت كند.
وي افزود: صنعت پتروشيمي مي‌تواند سبب دور شدن ايران از خام فروشي شود، همچنين اين صنعت علاوه بر توليد ثروت مي‌تواند زنجيره ارزش را در صنايع پايين دستي تكميل و همراه با ايجاد اشتغال محصولات متنوعي را توليد و روانه بازارهاي داخلي و خارجي كند.
فزوني با بيان اين كه صنعت پتروشيمي ايران با بهره گيري از دانش و فناوري‌هاي نوين و با تكيه بر كارشناسان خبره خود مسير توسعه را با شتاب مي‌پيمايد، تصريح كرد: پتروشيمي نقش مهمي در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و صنعتي ايفا مي‌كند و مجتمع‌هاي پتروشيمي علاوه بر تامين نياز داخل با صادرات انواع محصولات پتروشيمي در تامين ارز مورد نياز كشور تاثيرگذار بوده و بايد از اين صنعت بيش از گذشته حمايت كرد و در اين مسير اتاق بازرگاني تهران و در مجموع بخش خصوصي آماده هرگونه همكاري و تعامل است.
اين عضو اتاق بازرگاني تهران با اشاره به اينكه نياز به نهاد رگولاتوري در صنعت پتروشيمي ضروري است، گفت: رگولاتوري مي‌تواند نقش سازنده‌اي را براي اين صنعت پيشرو در تمامي بخش ها از جمله توليد و صادرات ايجاد كند.
وي با بيان اين كه سرمايه گذاري‌هاي جديد مي‌تواند صنعت پتروشيمي ايران را طي سال‌هاي آينده متحول كرده و منجر به افزايش ظرفيت توليد محصولات متنوع پتروشيمي شود، عنوان كرد: اميدوارم تا پايان برنامه ششم توسعه، ايران به يك قدرت بزرگ پتروشيمي در سطح منطقه و جهان تبديل شود، زيرا چنين پتانسيلي در اين بخش مشاهده مي‌شود.
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
 

برگشت به تلکس خبرها