تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: زنگنه: وقتي اسم زنجاني را مي‌آوريم، دو هفته در مطبوعات جيره‌خوار او به ما حمله مي‌شود / نمي‌توانم از برند نفت‌خواري بابك زنجاني بگذرم / رييس حراست محلي، با حفر چاه ۵ متري نفت مي‌دزديد / عده‌اي به ما فحش مي‌دهند؛ دليلش اين است كه در سطوح بالا نمي‌گذاريم نفت كشور را ببرند، بخورند و پولش را پس ندهند / عده‌اي از سر غرض و مرض افراد را متهم مي‌كنند / تمركز فاسدان بر پول نفت است و تمركز مبارزه با فساد هم بايد بر نفت باشد / وزارت نفت، بانك و جواهرفروشي نظام است
شنبه، 22 تیر 1398 - 13:46     کد خبر: 44810

پيام نفت:

وزير نفت با بيان اينكه حتي جايي بود كه رئيس حراست اقدام به نفت‌دزدي مي‌كرد و با حفر چاهي پنج متري از لوله اصلي نفت را مي‌دزديد، گفت: اخيراً در فروش نفت شاهد نفت‌خواري با برند بابك زنجاني هستيم و وقتي ما اسم ايشان را مي‌آوريم يك عده رسانه جيره‌خوار به ما حمله مي‌كنند.
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير نفت با بيان اينكه حتي جايي بود كه رئيس حراست اقدام به نفت‌دزدي مي‌كرد و با حفر چاهي پنج متري از لوله اصلي نفت را مي‌دزديد، گفت: اخيراً در فروش نفت شاهد نفت‌خواري با برند بابك زنجاني هستيم و وقتي ما اسم ايشان را مي‌آوريم يك عده رسانه جيره‌خوار به ما حمله مي‌كنند.

به گزارش «انتخاب»، بيژن زنگنه در جلسه هم‌انديشي كارگروه ارتقاي سلامت اداري و مبارزه با مفاسد اقتصادي و هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان وزارت نفت در مورد مبارزه با فساد گفت: اصل تشكيل اين جلسه بسيار خوب است و موضوع آن هم اهميت بالايي دارد. مبارزه با فساد وظيفه يك دستگاه نيست و بايد همه اجزا و واحدهاي سازمان به آن توجه داشته باشند. شايد در اين ميان برخي دستگاه‌ها نقش مهمتري داشته باشند. بايد توجه داشت كه اكثر افراد سازمان، افراد خدومي هستند كه براي صيانت از كرامت آنها بايد با فساد مبارزه كنيم.

هيچ لكه كوچكي را نمي‌توان به مقام‌هاي عالي نظام چسباند

به نوشته ايلنا، وي ادامه داد: از نظر من هيچ‌كس مبارزه با فساد را قبول نخواهد كرد مگر اينكه اين موضوع از بالا درست شود. البته هيچ لكه كوچكي را نمي‌توان به مقامات عالي نظام چسباند.

وزير نفت تصريح كرد: چرا من هميشه به مبارزه با فساد در بخش نفت اصرار دارم؟ چون افراد ناسالم و دزد به دنبال پول هستند و كمتر جايي هم به اندازه نفت پول دارد. بنابراين تمركز مفاسد روي دزدي پول است و ما نيز بايد براي مبارزه با آن تمركز كنيم.

وقتي ما اسم بابك زنجاني را مي‌آوريم يك عده جيره‌خوار به ما حمله مي‌كنند

وي در مورد زمينه‌هاي فساد در بخش نفت گفت: يكي از اين زمينه‌ها بخش فرآورده‌هاي نفتي است. همچنين در مناقصه‌ها و واگذاري يك قرارداد شايد فساد وجود داشته باشد. ما بايد بر اساس قانون عمل كنيم و ابلاغيه‌ها و بخشنامه‌ها را رعايت كنيم، نه اينكه قانوني كه به نفع ما باشد را فقط رعايت كنيم.

زنگنه با بيان اينكه زمينه ديگر فساد در واگذاري قراردادها است، ‌ اظهار داشت: در اين قراردادها يك مشكل اساسي داريم بنده نيز دستور دادم تا مناقصات به خوبي اجرا شوند تا هر كس به حق خود برسد و اين مهم‌تر از اجراي قراردادها است. در پرداخت‌ها و حل اختلاف‌ها نيز بايد اسناد قراردادي درست باشد و عاري از ابهام بوده و سريعاً به آنها رسيدگي شود.

وي زمينه ديگر فساد را در فروش اموال دانست و ادامه داد: اخيراً در فروش نفت شاهد نفت‌خواري با برند بابك زنجاني هستيم و وقتي ما اسم ايشان را مي‌آوريم يك عده رسانه جيره‌خوار به ما حمله مي‌كنند.

رئيس حراست جايي اقدام به نفت‌دزدي مي‌كرد

وزير نفت با بيان اينكه مهمترين مسئله در مبارزه با فساد عزم و اراده مديران يك سيستم است، گفت: ما بايد تلاش كنيم تا رخنه‌هاي فساد را افشا كنيم و كساني كه گزارش‌هايي در اين مورد ارائه مي‌كنند را لو ندهيم و از آنها حمايت كنيم. اگر موضوعي مطرح است، بايد حتما اثبات شود و بايد بازرسي، بررسي و تحقيق شود. وقتي در مورد موضوعي حرف و حديث زياد است بايد آن را بررسي كرد. بنده خود مشاهده كردم كه وقتي براي كسي حرف‌هاي زيادي زده مي‌شود، بعداً فساد او نيز افشا مي‌شود.

وي متذكر شد: متاسفانه حرام‌خواري زياد شده و بايد حرام‌خوارها را ترساند و مانند صاعقه بر سر آنها فرود بياييم. متاسفانه در اين موضوعات حراست كاري نمي‌كند و رحمت‌للعالمين است. حتي جايي بود كه رئيس حراست اقدام به نفت‌دزدي مي‌كرد و با حفر چاهي پنج متري از لوله اصلي نفت را مي‌دزديد.

مخالف لاپوشاني هستم

وزير نفت با بيان اينكه در تخلفات اداري نبايد ترحم كرد، گفت: با كساني كه به اموال بيت‌المال دست‌درازي مي‌كنند بايد برخورد جدي شود به ويژه در شرايطي كه حرام‌خواري زياد شده است. هيات تخلفات بايد مانند دادگاه انقلاب با فساد مبارزه كند و نبايد در اين موضوع سابقه فرد و يا خانواده او ملاحظه شود، بايد آنها را رسوا كرد و داغ ننگ را بر پيشاني آنها گذاشت.

زنگنه ادامه داد: اينجا جاي رحمت نيست بلكه جاي شدت است. بنده مخالف لاپوشاني هستم و بايد آبروي طرف را برد چون آبروي نظام را مي‌برد و به مردم بيچاره رحم نمي‌كند. اگر ما به اينها رحم كنيم، مردم را تكه و پاره خواهند كرد.

نبايد از مبارزه با فساد استفاده سياسي شود

وزير نفت با بيان اينكه بازرسي ما در ماه‌هاي اخير اقدامات مناسبي انجام داده است، گفت: بازرسي را در تمام شركت‌هاي خود ادامه خواهيم داد. بازرس مانند بازپرس است و بايد حقيقت را كشف كند، به طوري كه به او قاضي ايستاده مي‌گويند. من از بازرسي‌هاي نفت انتظار كشف فساد را دارم. البته ما كشفيات خوبي مانند پرونده بابك زنجاني، دكل گم‌شده و پرونده پتروشيمي را داشتيم كه خود ما آنها را دنبال كرديم.

وي خاطرنشان كرد: البته از مبارزه با فساد نبايد استفاده سياسي شود چون كار را خراب مي‌كند، اين يك موضوع ملي است. كساني كه با غرض و مرض با اين موضوعات برخورد مي‌كنند به دنبال رفتن يكي و آمدن يكي ديگر هستند.

روزي كه وارد بخش نفت شدم دوستانم زيادتر از امروز بودند

زنگنه تصريح كرد: در مبارزه با فساد خط قرمزي وجود ندارد و هر جا و هر كسي را بايد دنبال كرد چون پول اصلي كشور در اين بخش است. نبايد محيطي امن و بي‌خيال نسبت به فساد وجود داشته باشد. وقتي تعداد گزارشات زياد است بايد تحقيق شود و بنده توقع زيادي از بازرسي در اين مورد دارم.

وزير نفت افزود: ما در اين موضوع ايستادگي مي‌كنيم. البته چوب آن را نيز مي‌خوريم و وظيفه ما اين است تا زماني كه منابع مردم دست ما است از آنها صيانت كنيم. نبايد در اين موضوع رفيق‌بازي، حزب‌بازي و باندبازي كرد بلكه بايد از حقوق ملت ايران كه صدها هزار ميليارد تومان گردش دارد، دفاع كرد. بنده روزي كه وارد بخش نفت شدم دوستانم زيادتر از امروز بودند.

 


برگشت به تلکس خبرها