تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: دختربچه‌اي كه ناجي نخستين جغد جنگلي در چهارمحال و بختياري شد
شنبه، 22 تیر 1398 - 13:43     کد خبر: 44807

پيام نفت:

جغد جنگلي

مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: جغد جنگلي براي نخستين بار در شهرستان لردگان مشاهده و توسط دو كودك دوستداران طبيعت به حفاظت محيط‌زيست تحويل داده شد.

به گزارش ايسنا، شهرام احمدي اظهار كرد: پريا و محمدرضا اسلامي با مشاهده تعداد يك فرد پرنده جغد جنگلي مصدوم در دست گردشگران آبشار آتشگاه لردگان با هدف كمك به نجات اين پرنده، آن را از گردشگران خريداري و به حفاظت محيط زيست اين شهرستان تحويل دادند.

وي افزود: مشاهده اين گونه پرنده براي نخستين بار در استان ثبت شده است.

احمدي تصريح كرد: انجام چنين اقدام فرهنگي از سوي اين نوجوان ۱۰ ساله، قابل تقدير و معرفي براي الگوبرداري در جامعه است.

وي تصريح كرد: پرنده مذكور هم اكنون توسط متخصصان دامپزشك در حال تيمار است و پس از به دست آوردن سلامت كامل به طبيعت باز خواهد گشت.

احمدي ادامه داد: اين پرنده كه توسط گردشگران زنده‌گيري شده بود، به دليل تغذيه نامناسب و صدمات بدني، بيمار شده بود.

مديركل حفاظت محيط زيست استان در پايان يادآور شد: هم اكنون تعداد گونه پرنده‌هاي چهارمحال و بختياري به ۲۶۷ گونه رسيده است.

جغد جنگلي با نام علمي (Strix aluco) طولي حدود ۲۷ سانتي متر دارد كه داراي پر و بال لكه لكه و چشم‌هايي سياه است، اين پرند سري بزرگ و گرد دارد و پرهاي پروازش داراي رگه‌هاي تيره رنگ بوده كه معمولاً به صورت يكدست است.

جغد جنگلي، گونه‌اي جغد بوده كه داراي بدن كوتاه و پهن است كه معمولاً اين حيوان در جنگل‌هاي اوراسيا، ايران و در جنگل‌هاي بلوط زاگرس يافت مي‌شود.

جغد جنگلي حيواني شب رو بوده كه غذاي خود را از راه خوردن جوندگان تأمين مي‌كند كه از كمينگاه‌هاي خود بر سر طعمه فرود مي‌آيد و جانور را يك جا ميبلعد، همچنين جغدهاي جنگلي توانايي شكار جغدهاي كوچك‌تر را دارند اما خود طعمه عقاب‌ها و جغدهاي بزرگ‌تر مي‌شوند.

 


برگشت به تلکس خبرها