تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: اجبار «تراشيدن موي سر با نمره ۴» در سربازي برداشته شد / نمره موي سر سربازان ديپلم و پايين‌تر در مراكز آموزشي ۱۰ و فوق ديپلم و بالاتر ۱۶ خواهد بود
پنجشنبه، 20 تیر 1398 - 12:46     کد خبر: 44801

پيام نفت:
رئيس اداره سرمايه انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از حذف الزام سربازان به تراشيدن موي سر در دوره آموزشي و دوران خدمت سربازي خبر داد. او گفت: تراشيدن موي سر با نمره چهار از سربازي حذف شد و از اين به بعد نمره موي سر كاركنان وظيفه داراي مدرك ديپلم و پايين‌تر در مراكز آموزشي ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حين خدمت ۱۰ تا ۱۶ خواهد بود. وي اضافه كرد: همچنين سربازان داراي مدرك فوق ديپلم و بالاتر نيز نمره موي سرشان در مراكز آموزشي ۱۶ و افسر و درجه دار در حين خدمت نيز ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس اداره سرمايه انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از حذف الزام سربازان به تراشيدن موي سر در دوره آموزشي و دوران خدمت سربازي خبر داد.

سردار موسي كمالي در گفت‌وگو با ايسنا، در اين باره گفت: سربازان يكي از مهمترين اركان توان رزم نيروهاي مسلح و بنيه دفاعي كشور هستند و آخرين يافته‌هاي علمي نيز نشان مي‌دهد كه سبب نشاط، انگيزه و ارتقاء توان در نيروهاي مسلح شده‌اند كه در همين راستا نيز نيروهاي مسلح خود را ملزم به حمايت و پشتيباني از سربازان مي‌داند.

كمالي با بيان اينكه سربازي در گذشته همواره با تراشيدن موي سر همراه بوده است، گفت: اين امر در سال‌هاي بسيار دور به منظور رعايت بهداشت فردي و ... انجام مي شد و اجباري بود اما در حال حاضر با توجه به ارتقاء بهداشت فردي و امكانات مناسب در يگان‌هاي نيروهاي مسلح و همچنين در راستاي خوشايند سازي و افزايش نشاط سربازان، الزام تراشيدن موي سر براي سربازان حذف شد.

رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه ديگر هيچ الزامي براي تراشيدن موي سر از سوي سربازان وجود ندارد گفت: تراشيدن موي سر با نمره چهار از سربازي حذف شد و از اين به بعد نمره موي سر كاركنان وظيفه داراي مدرك ديپلم و پايين‌تر در مراكز آموزشي ۱۰ و سرباز و سرجوخه در حين خدمت ۱۰ تا ۱۶ خواهد بود.

وي اضافه كرد: همچنين سربازان داراي مدرك فوق ديپلم و بالاتر نيز نمره موي سرشان در مراكز آموزشي ۱۶ و افسر و درجه دار در حين خدمت نيز ۱۶ تا ۲۰ خواهد بود.

كمالي درباره اينكه آيا كسي مي‌تواند موي سر خود را با نمره چهار بتراشد؟ اظهاركرد: ديگر الزامي در اين زمينه وجود ندارد و اما اگر كسي قصد چنين كاري را داشته باشد، مانعي ندارد.

وي در مورد مدل دادن به موي سر نيز گفت: مدل‌هاي نامتعارف ممنوع بوده و نبايد در دوران سربازي موي سر به چنين شكلي اصلاح شود و مدل اصلاح بايد ساده باشد.


برگشت به تلکس خبرها