تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: آيت‌الله جنتي: اگر برجام را آتش مي‌زديم امروز مايه دردسر نمي‌شد / ترامپ مثل ببر فرياد مي‌زند و مثل گربه مي‌ترسد
پنجشنبه، 20 تیر 1398 - 12:44     کد خبر: 44800

پيام نفت:
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: با ادامه وضعيت موجود مشكلات ما حل نمي‌شود؛ امروز نيروهاي جوان و آتش به اختيار آمادگي كامل براي فعاليت دارند. نيازي نيست كه اين نيرو ها را در پستهاي بالا و حساس بكار گيري كنيد.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: با ادامه وضعيت موجود مشكلات ما حل نمي‌شود؛ امروز نيروهاي جوان و آتش به اختيار آمادگي كامل براي فعاليت دارند. نيازي نيست كه اين نيرو ها را در پستهاي بالا و حساس بكار گيري كنيد.

به گزارش «انتخاب»، ششمين جلسه هيئت مشترك رئيسه خبرگان رهبري با كميسيون داخلي دوره پنجم شروع به كار كرد.

آيت الله جنتي رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين جلسه طي سخناني اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب كاملا مراقب اوضاع هستند و تمام قدرتشان را براي ارشاد و هدايت مسئولان و برخورد با فساد داخلي به كار مي گيرند. امروز هر چه از عزت و عظمت داريم به بركت هدايت و راهنمايي ايشان و قبل از ايشان نيز هرچه داريم از امام راحل بود.

اهم اظهارات رئيس مجلس خبرگان را به نقل از ايلنا و تسنيم بخوانيد؛

* امروز با مسئله دشمني هاي ديوانه وار آمريكا و ديگراني كه كمتر از آمريكا نيستند روبرو هستيم و پيروزي هاي خيلي خوبي داشتيم كه دشمن از آن عصباني است. پيروزي هايي كه حاصل سياست هاي م در سوريه، عراق و يمن بوده و دشمن را به عقب نشيني واداشته كه اينها همه به بركت مقاومت است. بايد با همت در راه مقاومت كردن باقي ماند.

*اين اواخر نيز اين ديوانه آمريكايي خيال كرد كه مردم ايران جشن 40 سالگي انقلاب خود را نخواهند ديد ولي مردم ما با حضور باشكوه در 22 بهمن جواب اين خيال پردازي ها را دادند.

*مردم امروز با گراني، تورم، فساد مالي و اداري موجود مي‌سازند ‌و تحمل‌ مي كنند،كمترين كاري كه ما مي توانيم بكنيم دعاي شبانه روزي براي اين مردم فداكار است و بايد هركاري كه از دستمان بر مي آيد برايشان انجام دهيم.

*مقاومت هاي ملت ايران سبب شده تا ما قدرتي دشمن شكن پيدا كنيم. شوخي نيست كه نخست وزير ژاپن به ايران بيايد و پيام رئيس جمهور آمريكا را به ما بدهد و بعد رهبر انقلاب به او بگويد كه ما آمريكا را در حدي نمي دانيم كه با واسطه پيامي به ما بدهد. اين مسئله باعث تحقير آمريكا شد و از نتايج مقاومت است.

*سپاه پاسداران در قضيه سرنگوني پهپاد آمريكا سيلي محكمي به ترامپ زد و معلوم بود كه از اين اقدام خيلي دردشان آمده و شاهد بوديم كه پس از آن دور جديد تحريم هاي عليه مقامات كشورمان و حتي مقام معظم رهبري را شروع كردند.

* متاسفانه امروز بر كشوري كه 300 ميليون جمعيت دارد فردي رهبري مي كند كه خودش نيز نمي داند چكار انجام مي دهد.من نمي‌فهمم كه آمريكا چرا دنبال هرج و مرج در دنياست و در خود دنيا هم صداي مردم از حرف‌هاي ترامپ درآمده و مي‌گويند ترامپ مثل ببري است كه فرياد مي‌زند ولي مثل گربه‌اي است كه مي‌ترسد.اخيرا نيز نامه اي نوشته است مبني بر اينكه ما اموال تمام كساني كه با ايران ارتباط دارند را مسدود مي كنيم و مقام معظم رهبري را تحريم مي كند. مگر رهبري در خارج از كشور سرمايه اي دارد كه مسدودش كنند؟

*ما بايد اهداف مقام معظم رهبري را پيگيري كنيم.ما بايد بيانيه گام دوم را به شكل گفتمان مطرح كنيم و نبايد اجازه دهيم كه اين بيانيه كهنه شود وظيفه ما خبرگان است كه مفاد اين بيانيه را پيگيري كنند.

*مقام معظم رهبري راهنمايي هاي بسيار خوبي كرده‌اند ولي متاسفانه ما همان طور كه به قرآن كه مايه سعادت دنيا و آخرت ماست بي توجه هستيم به بيانات رهبري نيز توجه نمي‌كنيم. ايشان در بيانيه گام دوم اقتصاد را نقطه كليدي و تعيين كننده ارزيابي كرده اند و مردم و مسئولان را از مصرف بي اندازه و اسراف بر حذر داشته اند. همچنين به عملكرد هاي ضعيف كه اقتصاد كشور را دچار چالش كرده از جمله تصدي گري دولت اشاره كرده‌اند.

*چرا بيشتر اقتصاد كشور بايد دست دولت باشد؟ اين مسئله برخلاف عقل و قانون اساسي است. بايد فكري به حال بي توجهي به اقتصاد مقاومتي و اميد بستن به دشمن شود، چرا عده اي نمي توانند بفهمند كه دشمن در برابر ما قرار دارد، دشمن قلب ما را هدف گرفته و سايه ما را با تير مي زند. برخي ها باور نمي كنند كه از دشمن انتظار دوستي نمي توان داشت. اگر دشمن روي خوش نشان مي دهد چون مي‌خواهد از پنجره‌اي وارد شود كه ما از در آن بيرونش انداخته ايم.

*با ادامه وضعيت موجود مشكلات ما حل نمي‌شود؛ امروز نيروهاي جوان و آتش به اختيار آمادگي كامل براي فعاليت دارند. نيازي نيست كه اين نيرو ها را در پستهاي بالا و حساس بكار گيري كنيد ولي لازم آيد كه آنها را در يك مسير تدريجي جايگزين نيروهاي كنوني كنيم.

* مبارزه با فساد اخلاقي، سياسي و اقتصادي يكي ديگر از اصول است كه بايد به آن توجه شود، ما مي خواهيم اين مطالب را به شكل گفتمان در آوريم و در ميان طلاب و حوزه هاي علميه گفتمان رهبر انقلاب را جا بيندازيم.

*مبارزه با فساد بايد مردمي شود و مردم بايد در اين زمينه مطالبه گري كنند. اگر مردم به اين مسئله توجه نداشته باشند نتيجه مطلوب گرفته نمي شود. امروز بايد جوانهاي با ايمان و جهادگر و پاكدست به كار گرفته شوند.ما بايد نسبت به وضع موجود تا آنجا كه مي توانيم به مسئولان هشدار دهيم. نمي توانيم نسبت به شرايط كنوني بي تفاوت باشيم.

*برجام مايه دردسر شده است و اگر آنروزي كه رهبري فرمودند، ما آن را آتش مي زديم امروز با اين شرايط مواجه نبوديم. البته امروز هم كه دولت در حال كاهش تعهدات برجامي است كار خوبي است و بايد آن را ادامه دهد و از اين اروپايي ها منافق نيز هيچ انتظاري نبايد داشت.

*يكي از اركان اروپا، انگليس است كه دشمني ديرينه اي با ما دارد و امروز نيز اوگدامه دارد و در راستاي همين دشمني نفتكش ما را در روزهاي اخير توقيف كرده است. اينها به تعهدات خود عمل نمي كنند و ما بايد بتوانيم روي پاي خود بايستيم و با مقاومت به نقطه هدفمان برسيم و مي رسيم. ما علي‌رغم تمامي مشكلات و سختي ها ولي نااميد نيستيم و با اميد به خدا و بندگان خدا به اهدافمان مي رسيم.

*جلسات ما بايد نتايج عملي داشته باشد و به جايي برسيم كه با يك فساد مبارزه كرده باشيم.همچنين از آقاي رئيسي تشكر مي كنيم كه اخيرا با 60 قاضي متخلف برخورد كردند، چرا كه دستگاهي كه مي‌خواهد مبارزه با فساد كند خود بايد عاري از فساد باشد.

پس از پايان سخنراني رئيس مجلس خبرگان رهبري،‌احمد خاتمي با قرائت دستور جلسه مشترك هيئت رئيس خبرگان رهبري تشكيل كميسيون داخلي دور پنجم را اعلام كرد.

وي با بيان اينكه دستور جلسه اين كميسيون چهار محور اصلي دارد، محورها را اينگونه معرفي كرد

۱. مقاومت در عرصه هاي مختلف داخلي و خارجي

۲. مسئله رونق توليد

۳. مساله حل مشكلات مردم و ارتباط بيشتر مسئولان با مردم

۴. مساله تحريم مقام معظم رهبري و مقابله با اين حركت مذبوحانه و بي‌ارزش


برگشت به تلکس خبرها