تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: افزايش چشمگير مصرف بنزين از سال ۹۲/ مصرف بنزين امسال به ۹۰ ميليون ليتر در روز مي‌رسد+نمودار
شنبه، 11 خرداد 1398 - 09:09     کد خبر: 44693

پيام نفت:

براساس بررسي‌هاي صورت‌گرفته بي‌توجهي دولت موجب رشد مصرف بنزين از سال ۹۲ تاكنون شده است كه اين روند نشان مي‌دهد مصرف بنزين در سال ۱۴۰۰ از رقم ۱۰۰ ميليون ليتر نيز عبور خواهد كرد.

افزايش چشمگير مصرف بنزين از سال ۹۲/ مصرف بنزين امسال به ۹۰ ميليون ليتر در روز مي‌رسد+نمودار

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با نگاهي به روند مصرف بنزين در كشور از سال 80 تا 96 شاهد فراز و فرود مصرف اين حامل انرژي پر مصرف در كشور بوديم.

اين روند را مي توان به وضوح در نمودار زير ملاحظه كرد.

همانطور كه ملاحظه مي كنيد  در سال 85 ميانگين مصرف بنزين 73 ميليون ليتر در روز بود كه با ورود كارت سوخت به چرخه عرضه بنزين روند مصرف بنزين نيز كاهش يافت و در سال 86 مصرف بنزين به 65 ميليون ليتر در روز رسيد.

اما با سياستي كه دولت يازدهم در پيش گرفت و عدم استفاده از كارت شخصي در سوخت گيري از سال 92 مصرف بنزين نير روند صعودي به خود گرفت.

كارشناسان انرژي معتقدند مصرف بنزين سالانه بين 12 تا 14 درصد رشد خواهد كرد كه با اين شرايط اگر دولت به دنبال راهكاري براي كنترل مصرف بنزين در كشور نباشد تا سال 1400 مصرف بنزين عدد 100 ميليون ليتر را نيز مي گذراند.

 


برگشت به تلکس خبرها