تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: واگذاري شركت هاي شستا وعده اي كه تا پايان دولت نيز محقق نخواهد شد
شنبه، 14 اردیبهشت 1398 - 12:59     کد خبر: 44668

معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي گفت: تا يك ماه آينده برنامه خروج تدريجي شستا از بنگاهداري و واگذاري ۱۳۰ زيرمجموعه اجرايي مي شود.اين خبر و قول سازمان تامين اجتماعي در آبان ماه 96 بود كه تا كنون محقق نشده و تا پايان دولت نيز محقق نخواهد شد.ب
پيام نفت:
معاون اقتصادي و برنامه ريزي سازمان تامين اجتماعي گفت: تا يك ماه آينده برنامه خروج تدريجي شستا از بنگاهداري و واگذاري ۱۳۰ زيرمجموعه اجرايي مي شود.

اين خبر و قول سازمان تامين اجتماعي در آبان ماه 96 بود كه تا كنون محقق نشده و تا پايان دولت نيز محقق نخواهد شد.به گزارش پايگاه خبري بورس پرس، ولي الله افخمي راد درباره برنامه شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي ( شستا) براي كاهش بنگاهداري و واگذاري زيرمجموعه ها به ايرنا گفت: مديران شستا براي خروج تدريجي اين شركت از بنگاه داري، برنامه اي در دست تدوين دارند.

وي از در دستور كار قرار گرفتن واگذاري برخي شركت هاي شستا خبر داد و گفت: طبق اصل 44 قانون اساسي كه تاكيد دارد هم دولت و هم موسسه هاي عمومي غير دولتي نمي توانند بيش از 40 درصد سهام يك بنگاه را در اختيار داشته باشند، درصدد هستيم برنامه خروج را كم كم اجرايي شود.

افخمي راد تصريح كرد: وظيفه داريم در بخش اقتصادي تامين اجتماعي، ارزش دارايي هاي سازمان كه از محل حق بيمه دريافتي بيمه شدگان است را به قيمت روز حفظ كنيم تا در موقع عسرت و نياز تامين اجتماعي به كمك اين نهاد آيد. در همين راستا دنبال فعاليت هايي هستيم كه از سود آوري برخوردار باشد و به هيچ وجه مجاز نيستيم در بخش هايي كه سود دهي ندارند فعاليت كنيم.

پيش از اين نيز مرتضي لطفي مديرعامل جديد شستا مهمترين اولويت اين شركت را خروج از بنگاه‌داري اعلام كرد و گفته بود: سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي در 5 حوزه نفت و گاز و پتروشيمي (تاپيكو)، بيمه و بانك، IT ، دارو بويژه داروهاي هايتك(تيپيكو)، صنايع معدني و فلزي فعاليت‌ها را متمركز خواهد كرد و كميته‌اي تشكيل شده كه در مرحله اول 41 شركت شستا، آماده فروش و واگذاري شود كه بزودي تشريفات قانوني آن اعلام خواهد شد.بيش از 80 شركت ديگر نيز در حال بررسي و آماده‌سازي است كه اميدواريم سال جاري بخش عمده‌اي از اين شركت‌ها واگذار شود.

 


برگشت به تلکس خبرها