تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: شايسته‌سالاري يك تعارف نيست، يك ضرورت است
دوشنبه، 27 اسفند 1397 - 13:36     کد خبر: 44619

شايسته ‌سالاري يك تعارف نيست، بلكه يك ضرورت است و انجمن مديريت ايران، با عمل به رسالت‌هاي خود در مسير شناسايي و بهبود ضعف‌هاي مديريتي و تبيين و توسعه مديريت گام برمي‌دارد.
پيام نفت:

جلسه گردهمايي اعضاي انجمن مديريت ايران، با محوريت تبيين طرح‌هاي ملي انجمن، در تاريخ 27 آذر 1396 در محل دانشگاه خاتم برگزار شد.

در اين جلسه ضمن آشنايي اعضا با توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي انجمن و تشريح فرصت‌هاي موجود، طرح‌هاي ملي انجمن، از جمله دومين كنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويكرد اخلاق حرفه‌اي، دومين جايزه مسئوليت اجتماعي مديريت، طرح تأييد اعتبار حرفه‌اي مديران و طرح ملي مديريت كارآفريني معرفي شد.

دكتر مجيد قاسمي، رييس هيئت مديره انجمن مديريت ايران و مدير عامل بانك پاسارگاد، بر لزوم توجه به شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي حرفه‌اي مديران و كارشناسان تاكيد كرد. وي افزود يكي از مشكلات جدي سازمان‌ها عدم دسترسي به الگوهاي مناسب شايستگي حرفه‌اي مبتني بر مباني علمي است، به همين دليل سازمان‌ها در انتخاب افراد شايسته براي پست‌هاي مديريتي دچار مشكلات جدي هستند. وي در ادامه به حديثي از پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد كه مي‌فرمايند من از فقر امتم نمي‌ترسم بلكه از سوء تدبير مي‌ترسم و ادامه داد: شايسته ‌سالاري يك تعارف نيست، بلكه يك ضرورت است و انجمن مديريت ايران، با عمل به رسالت‌هاي خود در مسير شناسايي و بهبود ضعف‌هاي مديريتي و تبيين و توسعه مديريت گام برمي‌دارد.

وي در ادامه افزود: مديران مي‌توانند اخلاق حرفه‌اي را منتقل كنند و ما به دنبال اين هستيم كه به عنوان يك ارزش افزوده، اين كشور به فهم دقيق مسائل مديريتي دست يابد.

دكتر صائميان، رييس شوراي سياستگذاري و دبير اين همايش با اشاره به پيشينه‌ فعاليت‌هاي انجمن و قريب به60خدمتي كه به اعضاي انجمن ارائه مي‌شود، گفت: برگزاري دومين كنفرانس ملي فرهنگ سازماني با رويكرد اخلاق حرفه‌اي، دومين جايزه مسئوليت اجتماعي مديريت، طرح تأييد اعتبار حرفه‌اي مديران و طرح ملي مديريت كارآفريني در دستور كار انجمن قرار دارد و ما براي اجراي اين طرح‌ها چندين سال است كه با گروهي از استادان، پژوهشگران و مديران صاحب‌نظر در حرفه مديريت كار مطالعاتي انجام داده‌ايم كه ماحصل آن ارائه اين چهار طرح ملي است.

وي ضمن ارائه توضيحاتي پيرامون طرح تأييد اعتبار حرفه‌اي مديران تصريح كرد: مركز تأييد اعتبار حرفه‌اي مديران قصد دارد با صدور گواهينامه شايستگي حرفه‌اي مديران، دغدغه سازمان‌ها را در شناسايي توانمندي‌ها و به‌كارگيري افراد شايسته براي پست‌هاي مديريتي را مرتفع نمايد و بدين ترتيب در توسعه شايستگي‌هاي حرفه‌اي مديريت در كشور اقدام جدي به عمل آورد.

در پايان اين جلسه از لوگوي مركز اعتبار مديران رونمايي شد.

شايسته‌سالاري يك تعارف نيست، يك ضرورت است

شايسته‌سالاري يك تعارف نيست، يك ضرورت است

شايسته‌سالاري يك تعارف نيست، يك ضرورت است

شايسته‌سالاري يك تعارف نيست، يك ضرورت است

 


برگشت به تلکس خبرها