تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: تخصص گرايي و شـايسته‌سالاري؛ راه دستيابي به بهره‌‌وري پايدار
سه شنبه، 28 اسفند 1397 - 10:22     کد خبر: 44615

پيام نفت:

استفاده از فرصتهاي پيش‌رو، قابليتهاي موجود، منابع انساني كارآمد، توانمنديهاي علمي، فني و تجربي موجود در بدنه و درون سازمان موجب رسيدن به اهداف «سند چشم انداز توسعه و برنامه جامع بهره‌وري» خواهد شد.

به گزارش شانا، در پيام عباس كاظمي، معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي به مناسبت «روز ملي بهره‌وري» آمده است:

همكاران ارجمند!

نگـاهي به تحولات اجتماعي اعصار پيشين، جايگـاه پديده مهم بهره‌وري را در آموزه‌هاي ديني و باورهاي ملي نياكان ما به خوبي نمايان مي‌كند. در سيره انبياء الهي و كلام مولاي موحدين، حضرت علي (ع) است كه «ديروز و امروز هر كس اگر برابر باشد، زيان كار خواهد بود» و برهمين اساس است كه بايد تلاش كنيم تا امروزمان بهتر از ديروز و فردايمان بهتر از امروز باشد.

اين بنيادي‌ترين تعبير و تعريف بهره‌وري است كه در قامت آداب تربيتي و فرهنگي ما تبلور يافته است.در دنياي امروز و عصر بهره‌وري است كه در قامت آداب تربيتي و فرهنگي ما تبلور يافته است. در دنيـاي امـروز و عصر «تخصص محوري و شـايسته سالاري» مـديريت و نيروي انساني كـارآ، اثربخش و هوشمند است كه مي‌تواند در دستيابي به بهره‌‌وري پايدار و بالندگي نظام اقتصادي در راستاي اقتصاد مقاومتي ، بيشترين سهم را به خود اختصاص دهد.

آنچه فرداي بهتري را براي ما رقم مي‌زند، استفاده از فرصت‌هاي پيش‌رو، قابليت‌هاي موجود، منابع انساني كارآمد، توانمنديهاي علمي، فني و تجربي موجود در بدنه و درون سازمان است كه موجب رسيدن به اهداف «سند چشم انداز توسعه و برنامه جامع بهره‌وري» خواهد بود.

آنچه امروز در برابر ما است، مسيري است كه براي تحقق اهداف فوق، مطابق سرفصلها و سياست‌گذاريهاي كلان ملي و در راس آن‌ها «اقتصاد مقاومتي» بايد پيمود.

تعيين اهداف درست و منطقي، برنامه‌ريزي براي استفاده بهينه از تمامي منابع در دسترس، ارزيابي مستمر عملكرد سازمان، حذف موانع و تنگناها و حل مشكلات فرا راه بهبود و ارتقاي بهره‌وري و ايجاد بستر سازماني مناسب براي رشد و توسعه حركت بهره‌وري، گام‌هايي است كه مي‌بايست در اين مسير برداشته شود.

از اين فرصت استفـاده كرده، يكم خردادماه، روز ‌بهره‌وري‌ و بهينه‌سازي‌‌ مصرف را به يكايك همكاران ارجمند و سختكوش شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي تبريك و تهنيت عرض نموده از خداوند منّان، توفيق روز افزون تمـامي خدمتگـزاران ايران اسلامي را در راستاي آباداني، توسعه و پيشرفت ميهن اسلامي مان خواستارم. همواره موفق و پيروز باشيد.


برگشت به تلکس خبرها