تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: مرعشي: كشور به مجلس دوم نياز دارد؛ مجلس نخبگان يا سنا / اين مجلس مي تواند از تركيب خبرگان، مجمع تشخيص و برخي نهادهاي ديگر تشكيل شود / انتخابات آن هم مي تواند استاني برگزار شود
سه شنبه، 25 دی 1397 - 19:49     کد خبر: 44509

پيام نفت:
سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي معتقد است ' براي حل رفع نقص در روند قانونگذاري در كشور بايد به تشكيل مجلس دوم فكر كنيم' .

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي معتقد است ' براي حل رفع نقص در روند قانونگذاري در كشور بايد به تشكيل مجلس دوم فكر كنيم' .

«حسين مرعشي» گفت: مجلس دوم مي تواند تحت عنوان «مجلس نخبگان» يا «مجلس سنا» و از ادغام و تركيب مجلس خبرگان رهبري، مجمع تشخيص مصلحت نظام و برخي نهادهاي ديگري كه قانونگذاري مي كنند، تشكيل شود كه انتخابات آن مي تواند استاني برگزار شود.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرحي را در مجلس تدوين كرده و به كليات آن راي داده اند كه در صورت قانون شدن، انتخاب نمايندگان پارلمان به صورت استاني برگزار مي شود، مدلي از انتخابات كه دولت هم با آن موافق است؛ اين در حالي است كه لايحه جامع انتخابات را نيز در دولت در حال بررسي و نهايي شدن است و تا چند هفته ديگر به مجلس شوراي اسلامي ارائه مي شود.
مرعشي با استاني شدن موافق نيست و معتقد است كه «انتخاب نماينده هاي مجلس به همين شكل كنوني باقي بماند، بهتر است»
سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي در تعريف «مجلس دوم» به خبرنگار سياسي ايرنا گفت: اگر در كشور نقص داريم بايد به فكر تشكيل مجلس دوم باشيم، نه اين كه شيوه انتخابات نمايندگان مجلس را تغيير دهيم.
مرعشي اظهارداشت: با استاني شدن انتخابات مردم در شهرستان هاي كوچك با نمايندگان خود زندگي مي كنند؛ ما نبايد شهرهاي كوچك را پيش پاي مردم شهرهاي بزرگ قرباني كنيم.
او تاكيد كرد: هر شهرستان و يا چند شهرستان كه يك حوزه انتخابيه محسوب مي شود، بايد نماينده مستقل و مختص خود را داشته باشد.
مرعشي محلي نگري يك نماينده مجلس را نه تنها مشكل نمي داند، بلكه معتقد است: مردم اتفاقا از نماينده مجلس توقع داشته و مطالبه مي كنند كه مسايل محلي آنان را پي گيري و حل و فصل كنند.
سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي گفت: اگر نمايندگان مجلس صرفا به دنبال مسايل كلان و ملي كشور بروند، از مشكلات مردم غافل شده و ديگر به مردم فكر نمي كنند، بلكه فقط به خودشان فكر مي كنند.


برگشت به تلکس خبرها