تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: چرا موسوي خوييني‌ها كه ۱۰ سال يكبار هم مصاحبه نمي‌كند، در سالگرد هاشمي اين حرف‌ها را مي‌زند؟ / هاشمي را به حكم انصاف و دين و به خاطر هزينه‌هايي كه براي همصدايي با اصلاحات متحمل شد، تكريمش كنيد / وقتي در مجلس به صباغيان حمله ور شدند، هاشمي دفاع جانانه‌اي از او كرد
سه شنبه، 25 دی 1397 - 14:48     کد خبر: 44508

پيام نفت:
دوست و دشمن به توانمندي هاي هاشمي اعتقاد داشتند، اما برخي از دوستان ما فضا را براي ايشان به قدري مسموم كردند كه در انتخابات مجلس ششم، جايگاه سي ام را تصاحب كرد. البته دوستان ما بعدها و بعد از اينكه كشور در دهه گذشته خسارت هاي زيادي را به دليل انشقاق متحمل شد، به اشتباه خود اذعان كرده و افسوس مي خوردند كه چرا در هنگام قدرت داري، از توانايي و پتانسيل بالاي آيت الله هاشمي بهره نبرده اند.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا موسوي خوييني‌ها كه ۱۰ سال يكبار هم مصاحبه نمي‌كند، در سالگرد هاشمي اين حرف‌ها را مي‌زند؟ / هاشمي را به حكم انصاف و دين و به خاطر هزينه‌هايي كه براي همصدايي با اصلاحات متحمل شد، تكريمش كنيد / وقتي در مجلس به صباغيان حمله ور شدند، هاشمي دفاع جانانه‌اي از او كرد

قائم مقام سابق حزب اعتماد ملي ضمن انتقاد از آيت الله موسوي خوييني ها گفت كه «هاشمي ستيزي» رفتاري هميشگي اما بي اثر است.

رسول منتجب نيا كه در مجلس اول حضور داشت، با ذكر خاطره اي به «انتخاب» گفت: در يكي از روزهاي مجلس اول، يكي از محافظين از برخورد پليس راهنمايي و رانندگي با خودش خبر داد و چون در مجلس رفت و آمد و با نمايندگان حشر و نشر داشت، به گفت، موضوع را پيگري كنم تا ماموران انتظامي بدانند كه محافظين مجلس شوراي اسلامي شرايط متفاوتي را نسبت به مردم عادي دارند. وقتي من مساله را به آقاي هاشمي گفتم، ايشان با حالتي قاطعانه گفتند كه همكار مجلس ما بايد بيشتر از ديگران به قانون توجه كنند و به خوبي يادم مي آيد، حاضر نشد كمترين توصيه اي را درباره محافظي كه با پليس درگير شده بود، داشته باشد.

نماينده ادوار مجلس در اين رابطه ادامه داد: درباره اينكه يكي از آقايان هاشمي را متهم به اين كرده است كه بي قانوني را براي انجام امور بد نمي دانست، هيچ چيزي نمي گويم. چرا كه آن مرحوم با رفتار و كرداري كه در آخرين سالهاي حياتش داشت، به همه نشان داد كه بخه خوبي سره را از ناسره تشخيص مي داد و برايش هيچ چيز و هيچ هدفي مهمتر از حق مردم و مطالبه عمومي نبود.

چرا موسوي خوييني‌ها كه ۱۰ سال يكبار هم مصاحبه نمي‌كند، در سالگرد هاشمي اين حرف‌ها را مي‌زند؟ / هاشمي را به حكم انصاف و دين و به خاطر هزينه‌هايي كه براي همصدايي با اصلاحات متحمل شد، تكريمش كنيد / وقتي در مجلس به صباغيان حمله ور شدند، هاشمي دفاع جانانه‌اي از او كرد

منتجب نيا با اشاره به ماجراي اعتراض به هاشم صباغيان در مجلس اول گفت: دقيقا به ياد دارم، آقاي هاشم صباغيان كه در جمع ياران مهندس بازرگان قرار داشت، در نطق ميان دستور اظهاراتي به زبان آورد كه در آن برهه تند بود و ايشان هم از تعابير راديكالي حتي درباره امام بهره گرفتند. همه ما ناراحت شديم و چرايي كارش را پرسيديم كه چند نفر از چهار گوشه صحن علني به سمت صباغيان حمله ور شدند، اما آقاي هاشمي كه رياست جلسه را بر عهده داشت، معترضين عصباني را آرام كرد و با گفتن اينكه «قانون به نماينده مجلس اجازه هرگونه اظهارنظري را مي دهد» از هاشم صباغيان علي رغم تندروي هايي كه كرده بود، دفاعي جانامه به جاي آورد.

اين چهره اصلاح طلب در ادامه اظهاراتش با اشاره به مصاحبه موسوي خوييني ها و ابراز تعجب از اين موضوع مي گويد: براي من و خيلي ها اين سئوال به وجود آمده كه آقاي موسوي خوييني ها كه 10 سال يكبار هم با خبرنگاران گفتگو نمي كند، چطور مي شود در سالگرد اين بزرگوار چنين حرفهايي را مطرح مي كند. مخصوصا اينكه آيت الله در سال هاي واپسين عمرشان، به دليل همصدايي با اصلاحات و پشتيباني از اصلاح طلبان بيشترين هزينه ها را متحمل شدند و 2 سال بعد از رحلت هم، هنوز تندروها انواع و اقسام توهين ها و تهمت ها را نسبت به آن مرحوم دريغ نمي كنند. پس به حكم انصاف و دين، بايد در ازاي كارهايي كه ايشان در سال 88 به بعد داشتند، بايد تكريمش كنيم.

رسول منتجب نيا در پايان سخنانش گفت: دوست و دشمن به توانمندي هاي هاشمي اعتقاد داشتند، اما برخي از دوستان ما فضا را براي ايشان به قدري مسموم كردند كه در انتخابات مجلس ششم، جايگاه سي ام را تصاحب كرد. البته دوستان ما بعدها و بعد از اينكه كشور در دهه گذشته خسارت هاي زيادي را به دليل انشقاق متحمل شد، به اشتباه خود اذعان كرده و افسوس مي خوردند كه چرا در هنگام قدرت داري، از توانايي و پتانسيل بالاي آيت الله هاشمي بهره نبرده اند.


برگشت به تلکس خبرها