تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: ۱۲ ميليون ليتر بنزين روزانه در تهران مصرف مي‌شود
یکشنبه، 25 آذر 1397 - 18:45     کد خبر: 44500

پيام نفت:

 

آلودگي هوا

رئيس محيط زيست شهر تهران با بيان اينكه در تهران روزانه ۱۲ميليون ليتر بنزين مصرف مي شود، گفت: در چنين زماني حتي اگر خودرو و سوخت با كيفيت داشته باشيم، باز هم دچار آلودگي هوا خواهيم شد.

به گزارش ايسنا محمد حسين بازگير در يك برنامه راديويي در خصوص آلودگي هوا گفت: در اردبيهشت سال ۵۸ سند توسعه جمهوري اسلامي ايران توسط نخست وزير وقت منتشر شد. ۲۴۰ نفر از اساتيد دانشگاهي و متخصصان، بخش‌هاي مطالعاتي را انجام دادند. اين مطالعات تحت عنوان سياست‌هاي توسعه و تكامل جمهوري اسلامي ايران منتشر شده است. حرف‌هايي كه امروز درباره آلودگي و اثرات آن بر مرگ و مير مردم مي‌زنيم در همين سند مشاهده مي كنيم و برنامه‌ها نيز مشابه همين برنامه‌هاي امروز است بنابراين آلودگي هوا يك پديده جديد و ناشناخته نيست.

وي خاطرنشان كرد: اين مطالعات نشان مي‌داد آلودگي هواي تهران در همان زمان نگران‌كننده بود كه علت آن بافت شهري نامناسب و نارسا و تراكم جمعيت، وسائل نقليه موتوري و صنعت است كه با غلظت هاي نامناسب، سلامت قريب به 5 ميليون نفر را به مخاطره انداخته است؛ به نحوي كه سهم هر تهراني روزانه نيم كيلو مواد سمي است. در حقيقت از همان اول مشكل و ريشه آن را مي‌شناختيم و مي‌دانستيم منابع ثابت و متحرك ريشه آلودگي هوا هستند. در آن سند اشاره شده كه خودروهاي وارداتي، مشابه خودروهاي اصلي در كارخانه‌ها نيستندَ همچنين در اين سند به بافت نارساي شهر و بارگذاري جمعيت و البته روش ساخت و ساز به عنوان پارامترهاي آلودگي هوا اشاره شده است.

به گزارش سايت راديو گفت و گو، رئيس محيط زيست شهر تهران با بيان اينكه در خودروهاي استاندارد با سوخت استاندارد نيز باز هم درصدي آلودگي ايجاد مي‌شود، اظهاركرد: حقيقت آن است كه سبك زندگي امروز ايرانيان در افزايش آلودگي هوا اثرگذار است. ميزان مصرف سوخت‌ در تهران با حداقل 10 استان ديگر برابري مي‌كند همچنين تهراني‌ها به اندازه كشور ۴۰ ميليون نفري لهستان بنزين مصرف مي‌كنند


برگشت به تلکس خبرها