تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: فيگارو: خالد بن سلمان جانشين محمد بن سلمان شده اما اين امر فوري نيست و در ميان مدت اعلام مي‌شود
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 12:12     کد خبر: 44443

پيام نفت:
روزنامه فيگارو به نقل از يك منبع ديپلماتيك نوشت: شاهزاده خالد بن سلمان سفير عربستان در واشنگتن به اين سمت (ولايتعهدي) منصوب شده است و اين بدان معنا است كه محمد بن سلمان وليعهد (كنوني) پست خود را ترك خواهد كرد اما اين امر فوري نخواهد بود بلكه در ميان مدت اتفاق خواهد افتاد.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه فرانسوي فيگارو فاش كرد كه هيئت بيعت سعودي به طور محرمانه براي انتخاب وليعهد عربستان گردهم آمده است.

به گزارش تسنيم، روزنامه فيگارو به نقل از يك منبع ديپلماتيك نوشت: شاهزاده خالد بن سلمان سفير عربستان در واشنگتن به اين سمت (ولايتعهدي) منصوب شده است و اين بدان معنا است كه محمد بن سلمان وليعهد (كنوني) پست خود را ترك خواهد كرد اما اين امر فوري نخواهد بود بلكه در ميان مدت اتفاق خواهد افتاد.

فيگارو افزود: در پرتو فشارهاي بين المللي روز افزون به خاطر ناپديد شدن جمال خاشقجي روزنامه نگار منتقد حكومت سعودي، هيئت بيعت از چند روز پيش با اهتمام فراوان كار بررسي پرونده محمد بن سلمان را شك و ترديدهايي درباره او وجود دارد، آغاز كرده است.

اين روزنامه نوشت كه اين خبر را از يك منبع سعودي در رياض تاييد كرده است.

سفير سعودي در واشنگتن درپي طرح پرونده ناپديد شدن خاشقجي در كنسولگري عربستان در استانبول به رياض بازگشت. روزنامه نيويورك تايمز به نقل از منابع آمريكايي رسمي نوشت كه وي به عنوان سفير به واشنگتن بازنخواهد گشت.

اين سفير درخصوص پرونده خاشقجي گفته بود كه دوربين هاي كنسولگري در استانبول روز ديدار خاشقجي از كنسولگري را ثبت نكرده اند.


برگشت به تلکس خبرها