تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: روزنامه نزديك به اردوغان: يكي از اعضاي تيم ترور خاشقچي در يك تصادف ساختگي در رياض كشته شد
پنجشنبه، 26 مهر 1397 - 12:09     کد خبر: 44440

پيام نفت:
روزنامه يني شفق تركيه اعلام كرد: 'مشعل سعد البستاني' يكي از اعضاي تيم ۱۵ نفره ترور كه براي قتل خاشقچي به استانبول اعزام شده بود، در جريان يك تصادف ساختگي كشته شد. البستاني ۳۱ ساله كه با درجه ستوان در نيروي هوايي پادشاهي عربستان به عنوان خلبان مشغول خدمت بود، با مرگي مشكوك، بخشي از اسرار ناپديد شدن خاشقچي را با خود دفن كرد.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه يني شفق تركيه اعلام كرد: 'مشعل سعد البستاني' يكي از اعضاي تيم ۱۵ نفره ترور كه براي قتل خاشقچي به استانبول اعزام شده بود، در جريان يك تصادف ساختگي كشته شد.

به گزارش ايرنا و به نقل از اين رسانه، اين فرد طي تصادف رانندگي مشكوك در شهر رياض پايتخت عربستان كشته شده است.

به گزارش اين رسانه، البستاني ۳۱ ساله كه با درجه ستوان در نيروي هوايي پادشاهي عربستان به عنوان خلبان مشغول خدمت بود، با مرگي مشكوك، بخشي از اسرار ناپديد شدن خاشقچي را با خود دفن كرد.
يني شفق تصادف منجر به مرگ البستاني را مشكوك و با هدف ساكت كردن و از ميان برداشتن شاهدان قتل خاشقچي عنوان كرد.
به گزارش يني شفق، البستاني يكي از اعضاي تيم ۱۵ نفره اعزامي از عربستان سعودي بود كه در روز دوم اكتبر با يك فروند هواپيماي اختصاصي به استانبول آمدند و پس از حضور آن‌ها در كنسولگري، جمال خاشقچي ناپديد شد.
به نوشته يني شفق، البستاني به ساختمان كنسولگري نرفته و تنها چند ساعات پس از حضور در 'ويندهام گراند هتل'، استانبول را ترك كرده بود.
خاشقچي در ۲ اكتبر (۱۰ مهر ماه) پس از ورود به ساختمان كنسولگري عربستان در استانبول ناپديد شد و مقام‌هاي غير رسمي تركيه اعلام كردند كه وي در داخل ساختمان به دستور مقام‌هاي سعودي به قتل رسيده است.
روزنامه 'واشنگتن پست' نيز نوشته كه تصاوير ويدئويي و صداي ضبط شده‌اي موجود است كه اثبات مي‌كند خاشقچي پس از شكنجه، كشته شده است.
خاشقچي كه پس از انتصاب بن سلمان به عنوان وليعهد عربستان، اين كشور را ترك كرد و به آمريكا رفت، در روز‌هاي اخير قصد ازدواج با يك زن تبعه تركيه را داشت و براي طي كردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به كنسولگري عربستان در استانبول شده بود.
ديروز رسانه‌هاي تركيه ضمن معرفي پنج نفر از اتباع عربستاني به عنوان متهمان قتل خاشقچي، جزئيات بيشتري از مدارك صوتي ساعات اوليه بازداشت و قتل خاشقچي را منتشر كردند.
همه مدارك و شواهد ادعا شده در رسانه‌هاي تركيه نشان مي‌دهد كه نزديكان محمد بن سلمان كه از طرف او به استانبول اعزام شده بودند، عامل قتل خاشقچي هستند و ادعاي آل سعود در قتل اين روزنامه نگار كذب است.
طي سه روز اخير پليس تركيه ساختمان كنسولگري عربستان در استانبول و اقامتگاه محمد العتيبي سركنسول اين كشور را براي مشخص شدن سرنوشت خاشقچي به صورت تخصصي و فني تفتيش و بازرسي كرد.
اقامتگاه سركنسول عربستان سعودي در استانبول نيز كه در ۳۰۰ متري كنسولگري واقع شده، يكي از محل‌هاي مشكوك براي تعيين سرنوشت خاشقچي به شمار مي‌رود.
پليس تركيه هنوز نتيجه بررسي‌هاي كارشناسي و تخصصي خود را اعلام نكرده است.
دولت تركيه كه بررسي وضعيت او را در اولويت كاري قرار داده، نتيجه آخرين بررسي‌هاي خود را به شكل رسمي اعلام نكرده است و مقامات اين كشور روش محتاطانه‌اي را در اظهار نظر در باره وضعيت خاشقچي در پيش گرفته اند.


برگشت به تلکس خبرها