تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: يادآوري جزييات اولين قرارداد 41 ميليون يورويي بازيافت گاز فلر
دوشنبه، 26 شهریور 1397 - 21:39     کد خبر: 44399

پيام نفت:

 

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس گفت: پروژه بازيافت گاز فلر با ارزشي به ميزان 41 ميليون يورو به بهره برداري خواهد رسيد.

امضا اولين قرارداد بازيافت و مصرف گاز فلربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژي گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران جوان، اولين قرارداد بازيافت و مصرف گاز فلر پالايشگاه دوم پارس جنوبي (فازهاي 2,3) بين شركت ملي نفت ايران، شركت فرانسوي sofregaz فرانسه و يك شركت صنعتي امضا شد.

كوروش آهنج مدير عامل يك شركت صنعتي درحاشيه اين مراسم اظهار كرد:در راستاي اجراي اين طرح در پالايشگاه دوم پارس جنوبي نيم ميليون متر مكعب گاز فلرسوزانده شده جمع آوري و مصرف خواهد شد.

وي ادامه داد: اين قرارداد براي اولين بار درايران و با همكاري شركت فرانسوي امضا شده و در راستاي آن تكنولوژي به طور كامل به كشور منتقل مي شود.

مديرعامل اين شركت با اشاره به اينكه شركت فرانسوي sofregaz در زمان اوج تحريم ها وارد ايران شد،گفت : امضا قرارداد امروز نتيجه سه سال همكاري و برگزاري مناقصه بعد از آن است.

آهنج بيان داشت :پول اين پروژه طي يكسال بازگشت خواهد داشت.

وي گفت :درتلاشيم تا در كوتاهترين زمان ممكن شاهد جمع آوري روزانه يك ميليون متر مكعب گاز فلر سوزانده شده در اهواز باشيم.

تاكيد بر كاهش آلايندگي در اسناد بالا دستي

محمد مشكين فام مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در حاشيه امضا قرارداد اولين پروژه بازيافت و مصرف گاز فلر در پالايشگاه پارس جنوبي ، گفت: كاهش آلاينده در اسناد بالا دستي مورد تاكيد قرار گرفته است. بعد از برجام حركت‌هاي خوبي در اين زمينه انجام شده كه قرارداد امروز يكي از نتايج آن است. اين موضوع فتح بابي است تا در پالايشگاه‌هاي 13 گانه پارس جنوبي با رفع آلاينده‌ها در راستاي سلامت مردم گام برداريم.

مدير عامل شركت نفت و گاز پارس افزود: اين پروژه با ارزشي به ميزان 41 ميليون يورو و با تامين مالي از منابع شركت ملي نفت ايران شروع شده وبه بهره برداري خواهد رسيد.

 مشكين فام ادامه داد: تاكنون نزديك به 70 ميليارد دلار پروژه اجرا كرده‌ايم و طبق برنامه ريزي‌هاي انجام شده بايد ميزان ارزشي پروژه‌ها به 90ميليارد دلار برسد.

 وي بيان كرد: در نظر داريم تا با تمركز در حل و فصل فلرينگ ، پساب صنعتي و پالايش محصول جانبي اقداماتي انجام دهيم تا دي اكسيد كربن را استفاده و به محصول با ارزشي تبديل كنيم.

 مدير عامل شركت نفت و گاز پارس در پايان گفت: براي 12 فاز ديگر پارس جنوبي 40 ميليون دلار هزينه كرده‌ايم و به حدود 500 ميليون دلار ديگر به منظور حل فلرينگ‌ها به سرمايه گذاري نيازمنديم. با اجراي اين طرح از انتشار 500 تن گاز دي اكسيد كربن در سال جلوگيري خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها