تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: احتمال استيضاح و بركناري ترامپ چقدر است؟
جمعه، 2 شهریور 1397 - 07:53     کد خبر: 44390

پيام نفت:
انتخاب : در اواخر روز‌هاي انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ م. در حالي كه دونالد ترامپ از پاك شدن ايميل‌هاي هيلاري كلينتون انتقاد مي‌كرد، درصدد پنهان سازي ارتباط شخصي خود با استورمي دنيلز بود. بر خلاف فرار‌هاي مالياتي ترامپ كه مردم هيچ آگاهي نداشتند، اما در مورد اين مسئله استورمي دنيلز مي‌توانست صحبت كند.
 

آتلانتيك در گزارشي به قلم CONOR FRIEDERSDORF نوشت:وي مدت‌ها قبل اندكي پس از ازدواج ترامپ با ملانيا همسر سوم وي، از ارتباط جنسي سريالي وار با ترامپ سخن گفت. در اين راستا وي در مصاحبه با مجله In Touch گفت كه از مايكل كوهن وكيل ترامپ به خاطر تهديدش شكايت مي‌كند.

فلش تا ۷ اكتبر ۲۰۱۶ م: ترامپ قبل از اين هم به سورفتار جنسي با چند زن ديگر متهم شده بود. در اين راستا، واشنگتن پست يك ويديويي ضبط شده از اظهارات ركيك جنسي ترامپ درباره زنان منتشر كرد. وي گفت:: «زماني كه شما يك ستاره باشيد، آن‌ها به شما اجازه مي‌دهند هر كاري را با آن‌ها انجام دهيد..»

بسياري بر اين عقيده بودند كه اين فايل صوتي ميتواند زمينه شكست وي را در انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ فراهم كند، اما چنين نشد. در همان زمان با افشاي رسوايي ارتباط جنسي با وي و پرداخت ۱۳۰ هزار دلار حق سكوت توسط مايكل كوهن، از كاهش شانس پيروزي وي در انتخابات سخن مي‌گفتند. اين ميزان پول تقريبا يازده روز قبل از انتخابات به وي (استورمي دنيلز) پرداخت شده بود، در حالي كه راي دهندگان به دونالد ترامپ نمي‌دانستند كه رئيس جمهور منتخب آن‌ها مبلغي بيش از حقوق سالانه آن‌ها به زني پرداخت مي‌كند تا اين اطلاعات را از آن‌ها دور نگه دارد.

حتي اگر اين پرداختي كاملا قانوني بود، اما چون براي گمراه سازي راي دهندگان انجام شده بود يك اقدام غيراخلاقي بود. در حالي كه اين پرداختي‌ها قانوني نبوده است، زيرا كه آن‌ها قانون فدرال كمپين انتخاباتي را نقض كردند.

در روز سه شنبه، مايكل كوهن وكيل سابق ترامپ جرم خود را پذيرفت و به طور خاص اعتراف كرد كه او به اين دليل مرتكب جرم شده تا از آگاهي راي دهندگان به اطلاعاتي كه شانس پيروزي ترامپ را كاهش مي‌داد جلوگيري كند. همانطور كه يك وكيل آمريكايي گفته است: «مايكل كوهن اين ميزان پول را براي تاثير گذاري بر انتخابات رياست جمهوري پرداخت كرده است و نشست‌ها و تماس‌هاي تلفني خود در مورد ماهيت و زمان بندي پرداخت را با اعضاي كمپين انتخاباتي ترامپ كاملا هماهنگ كرده است.»

علاوه بر اين دادستان افزود كه استورمي دنيلز قبل از انتخابات با مطبوعات صحبتي نكرده است و همچنين مايكل كوهن وجوهي مشابهي را به كارن مك دوگال براي حق سكوت پرداخت كرده است. اما آيا دونالد ترامپ در مورد اين طرح پرهزينه و موفق براي ارتكاب جرم پنهان كردن حقيقت از راي دهندگان آگاهي داشته است؟ در اين راستا ما با مجموعه‌اي از دروغ روبرو هستيم كه فهم آن نيازمند زمان طولاني است.

در ۱۲ ژانويه ۲۰۱۸ م. مجله وال استريت ژورنال از پرداخت ۱۳۰ هزار دلاري مايكل كوهن به استورمي دنيلز گزارش داد. يك ماه بعد مايكل كوهن گفت كه اين وجوه را از حساب شخصي خود پرداخت كرده است نه توسط ترامپ يا كمپين انتخاباتي.

در روز جمعه ۱۸ فوريه ۲۰۱۸ معاون مطبوعاتي كاخ سفيد در پاسخ سوال خبرنگاران در مورد آگاهي ترامپ از پرداخت پول وكيل شخصي به يك پورن استار براي حق سكوت گفت: «پرزيدنت ترامپ ادعاي استورمي دانيلز را رد مي‌كند.»

در ۱۵ مارس ان بي سي نيوز در گزارشي گفت:: «وكيل ارشد سازمان ترامپ ۱۳۰ هزار دلار را براي اجراي يك توافق پنهاني با ستاره فيلم بزرگسالان استورمي دانيلز پرداخت كرده است.».

اما در ۵ آوريل، ترامپ در مورد اين سوال كه آيا او از پرداختي به دنيلز اطلاع داشته است، گفت: «خير»

چند روز پس از كشف اسنادي در دفتر كوهن توسط اف بي آي، در ۲۶ آوريل، پرزيدنت ترامپ در مصاحبه با فاكس نيوز گفت:: «كوهن نماينده من است با اين توافق احمقانه اش با استورمي دنيلز». سپس در ۲ مي‌رودي جولياني وكيل ترامپ در مصاحبه با فاكس نيوز گفت: ك. پرزيدنت ترامپ از «ترتيبات كلي» پرداخت حق سكوت ۱۳۰ هزار دلاري آگاهي داشته، ولي هيچ اطلاعي در مورد جزئيات آن نداشته است.

ترامپ در روز‌هاي بعد در توئيتي گفت: «آقاي كوهن به عنوان يك وكيل از من مقرري ماهيانه دريافت مي‌كرد و ايشون هيچ ارتباطي با كمپين انتخاباتي نداشته است، بلكه بازپرداخت حقوق وي در قالب يك قرارداد خصوصي بين طرفين بوده است كه از آن به عنوان توافق محرمانه ناميده مي‌شود. اين توافقات در ميان افراد مشهور و بسيار ثروتمند بسيار رايج است.»

وكيل مايكل كوهن در توئيتر گفت: «امروز مايكل شهادت داد كه دونالد ترامپ به او دستور داده تا با پرداخت پول به دو زن با هدف تاثير گذاري بر انتخابات مرتكب جرمي شود. اگر آن وجوه پرداختي براي مايكل كوهن جرم بوده است پس چرا براي دونالد ترامپ جرم نباشد؟»

مشاور سابق كاخ سفيد گفت: «در اين مسئله، با فرض پذيرش نقض قانون فدرال كمپين انتخاباتي توسط قدرتمندترين مرد كشور؛ شاهد نمايش كوچك شمردن ملاحظات و محدوديت‌هاي قانوني هستيم و وي به صورت مستمر در مورد اقداماتش دروغ مي‌گويد.»

برت استفان نويسنده وال استريت ژورنال در اين مورد گفت: «من در مورد شايستگي استيضاح ترامپ شك و ترديد داشتم. اما درخواست جرم كوهن اين مسئله را تغيير داد. رئيس جمهور به وضوح در مورد جرايم سنگين و فرارمالياتي مجرم است. او بايد از مقامش استعفا دهد يا به دادگاه احضار شود و سپس او را از مقامش اخراج كنند.»

با تمام عواقب سياسي و قانوني، راي دهندگان به ترامپ بايد بدانند كه آن‌ها به مردي راي داده اند كه به همگي آن‌ها براي پيروزي در انتخابات دروغ گفته است. آمريكا تا زماني كه رياست جمهوري او فاسد باشد و گفتمانش با دروغ مسموم شده و به قدرت قوانين بي اعتنا و الگويي از كوچگ شماري دروغ براي فرزاندش ايجاد كند نمي‌تواند بزرگ باشد.


برگشت به تلکس خبرها