تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: ورود مجلس به بحث اجاره خانه‌هاي خالي
جمعه، 2 شهریور 1397 - 07:53     کد خبر: 44389

پيام نفت:

 

ايرنا : شماري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي الزام مالكان به اجاره دادن واحدهاي مسكوني خالي طرحي را تهيه كردند كه بزودي در صحن علني بررسي مي شود.
 

«ابوالفضل ابوترابي» عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي و از طراحان اين طرح، امروز در گفت وگو با ايرنا اعلام كرد: طرحي را آماده كرده ايم كه بر اساس آن مالكان بايد در يك ماه خانه هاي خالي را اجاره دهند، در غير اين صورت مردم در سامانه اي كه طراحي شده است، اطلاع رساني مي كنند كدام خانه يا آپارتمان در اطرافشان خالي است.

نماينده مردم نجف آباد در مجلس يادآوري كرد: در ابتداي انقلاب، شوراي عالي انقلاب الزام به اجاره دادن خانه هاي خالي را تصويب كرد اما اين طرح عملياتي نشد، در حالي كه در كشورهاي پيشرفته مثل فرانسه اين الزام را در قوانين دارند.

وي گفت: بر پايه اين طرح دادستان هر منطقه براي راستي آزمايي، كارشناس رسمي مي فرستد و پس از معاينه كارشناسي محل نسبت به انعقاد قرارداد يك ساله و اجاره ملك اقدام مي شود.

ابوترابي گفت: ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار مسكن خالي در كشور داريم كه سه برابر بيشتر كشورهاي توسعه يافته است.

عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد امروز با مشكل مسكن خالي و احتكار آن روبروييم و شاهد بالا رفتن اجاره خانه ها هستيم؛ در حالي كه خانه هاي خالي زيادي در كشور وجود دارد.

وي يادآوري كرد در پروژه عظيم مسكن مهر ۲ميليون و ۵۰۰ هزار خانه ساخته شد كه اين رقم معادل مسكن هاي خالي كشور است.

ابوترابي درباره طرح تهيه شده، اضافه كرد: در حال جمع آوري امضاهاي اين طرح هستيم و بزودي در مجلس بررسي مي شود.

به گزارش ايرنا، سيزدهم مردادماه نيز سخنگوي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي از تدوين طرح ماليات بر عايدي مسكن و زمين خبر داد كه با ۸۰ امضا تقديم هيات رييسه پارلمان شد.


برگشت به تلکس خبرها