تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: طولاني‌ترين تونل دنيا تا سال ۲۰۳۰ ساخته مي‌شود / چين با خط ريلي ۱۳۵ كيلومتري زيردريايي به تايوان مي‌رسد
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 08:35     کد خبر: 44382

پيام نفت:
محققان و مهندسان چيني پس از سال‌ها تحقيق، طرحي را آماده كرده اند كه با اجراي آن طولاني‌ترين تونل ريلي دنيا كه اين كشور را به جزيره تايوان متصل مي‌كند، احداث مي‌شود.روزنامه ساوت چاينا هنگ كنگ روز پنجشنبه نوشت: با اجراي اين طرح تا سال ۲۰۳۰ ميلادي يك خط ريلي زيردريايي بين چين و تايوان كشيده خواهد شد. اين خط ريلي زير دريايي ۱۳۵ كيلومتر طول خواهد داشت و ترن‌هاي آن مي‌توانند تا ۲۵۰ كيلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان و مهندسان چيني پس از سال‌ها تحقيق، طرحي را آماده كرده اند كه با اجراي آن طولاني‌ترين تونل ريلي دنيا كه اين كشور را به جزيره تايوان متصل مي‌كند، احداث مي‌شود.

به گزارش ايرنا روزنامه ساوت چاينا هنگ كنگ روز پنجشنبه نوشت: با اجراي اين طرح تا سال ۲۰۳۰ ميلادي يك خط ريلي زيردريايي بين چين و تايوان كشيده خواهد شد.
اين خط ريلي زير دريايي ۱۳۵ كيلومتر طول خواهد داشت و ترن‌هاي آن مي‌توانند تا ۲۵۰ كيلومتر در ساعت سرعت داشته باشند.
بزرگترين معضل چين در اين زمينه در كنار پيشرفت‌هاي فني طرح، چالش‌هاي سياسي بين اين كشور با تايوان است كه دولتمردان آن، خود را بخشي از چين نمي‌دانند و تمايلي به اجراي چنين طرح‌هايي ندارند.
روزنامه مي‌نويسد هنوز معلوم نيست مهندسان چيني توان اجراي اين طرح را داشته باشند معضلات سياسي نيز موانع سختي براي آن‌ها به حساب مي‌آيد، اما اگر چين بتواند مشكلات فني را حل كند ممكن است به طور يكجانبه اين طرح را اجرايي كند.
طرح تونل ريلي زيردريايي چين به تايوان را آكادمي علوم چين و شماري از نهاد‌هاي ديگر تدوين كرده و در اختيار دولت مركزي قرار داده اند تا پس از كسب مجوز دولت، آن را اجرا كنند.
از اين طرح به عنوان يكي از سخت‌ترين اقدامات فني و مهندسي قرن ۲۱ ياد مي‌شود كه اجراي آن كاري بسيار دشوار براي چين خواهد بود.
اين تونل سه و نيم برابر تونل ۳۷ كيلومتري بريتانيا - فرانسه است كه ساخت آن شش سال به طول كشيد و ۱۳ ميليارد و ۹۹۰ ميليون دلاري هزينه داشت.


برگشت به تلکس خبرها