تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: آقازاده‌ها در قاچاق كالا نقش داشتند
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 08:31     کد خبر: 44380

پيام نفت:
 
 

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ضمن گله‌مندي از عملكرد رسانه ملي گفت: آقازاده‌ها در قاچاق كالا نقش داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايسنا، سردار مويدي امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بحث قاچاق كالا و ارز در منطقه، خاص كشور ماست و با ابرچالشي در اين خصوص مواجهيم.

وي افزود: در پنج ماهه گذشته بعد از خارج شدن آمريكا از برجام، خيلي پيام‌ها گرفتيم كه قاچاق از كجا وارد كشور مي‌شود. در واقع شرايط اقتصادي كشور باعث شد كه متوجه شويم قاچاق‌ از چه نواحي انجام مي‌شود.

مويدي با بيان اين‌كه در عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز بيشتر رويكرد مبارزه‌اي داشتيم تا پيشگيري، گفت: امام (ره) در سال ۱۳۸۱ فرمان تشكيل ستاد مبارزه با قاچاق كالا را دادند؛ در سال ۱۳۹۲ بين دولت و مجلس در راستاي تحقق منويات ايشان هماهنگي ايجاد شد و در سال ۱۳۹۴ قانون خاصي در اين حوزه تدوين شد كه رويكرد پيشگيرانه دارد.

وي يادآور شد: راه‌اندازي بيش از ۳۰ سامانه مبارزه با مواد مخدر  بيش از ۵۰۰ ميليارد تومان هزينه كرديم. امسال نيز كالاهايي را كه چندين سال در انبار بودند، تعيين تكليف كرديم و ۱۱۱۰ شعبه ويژه كالا و ارز تشكيل داديم.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در رابطه با نقش مسئولين و آقازاده‌ها در قاچاق كالا و ارز توضيح داد: افرادي در اين خصوص دست داشتند و ما اين موضوع را رد نمي‌كنيم، ولي امروز در حوزه اقتصاد پنهان وضعيت بهتري نسبت به گذشته داريم.

وي خاطر نشان كرد: امروز همه دستگاه‌هاي نظام در حوزه مبارزه با كالاهاي قاچاق متحد است و در بحث قاچاق بين همه قوا هماهنگي و عزم وجود دارد؛ به طوري‌كه بيش از ۲۰ دستگاه در اين حوزه سهم دارند.

مويدي تعلل برخي كشورها در بحث ترانزيت كالا را علت قاچاق كالا در ايران دانست و گفت: متاسفانه مبادي غيررسمي هميشه تهديدي براي ما بوده است؛ هرچند در مبادي رسمي نيز شاهد قاچاق هستيم.

وي با بيان اين‌كه امسال شاهد كاهش قاچاق كالا به داخل كشور بوديم افزود: از طرفي خروج كالاي قاچاق از كشور افزايش يافته است.

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز  خاطرنشان كرد: هجمه مافياي قاچاق در كشور ما به لحاظ اين‌كه منابع خوبي داريم زياد است و نمونه آن قاچاق زالو، سم عقرب و نظاير آن بوده كه تهديدي براي منابع ملي ماست.

مويدي يادآور شد: از رسانه ملي گله‌منديم؛ چرا كه مي‌توانست عملكرد بهتري در حوزه ترويج استفاده از كالاي داخل داشته باشد.


برگشت به تلکس خبرها