تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بخشي از بازار پتروشيمي در دست معلمان
پنجشنبه، 1 شهریور 1397 - 19:24     کد خبر: 44374

پيام نفت:
 
 

شركت پتروفرهنگ با خريد ۵۱ درصد از سهام شركت انرژي سپهر عملا به يكي از قطب هاي پتروشيمي كشور و حتي خاورميانه به ويژه در حوزه توليد متانول تبديل شد، اين بدان معني است كه عملا بخشي از بازار پتروشيمي كشور و حتي جهان در دست معلمان عضو صندوق ذخيره فرهنگيان خواهد بود

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايسنا، در جلسه‌اي با حضور مديرعامل و قائم مقام موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان، مديران عامل شركت‌هاي پتروفرهنگ و سرمايه گذاري فرهنگيان و همچنين مديران بانك صادرات ايران، قرارداد خريد ۵۱ درصد از سهام شركت انرژي سپهر نهايي شده و به امضا رسيد.

بخشي از بازار پتروشيمي در دست معلمان عضو صندوق ذخيره فرهنگيان است

مهدي نيكدل، مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان در اين جلسه با اشاره به اينكه مزيت نسبي كشور ايران در حوزه انرژي و پتروشيمي است، گفت: مديران صندوق ذخيره فرهنگيان ضمن گسترش سرمايه گذاري در اين حوزه و تبديل سرمايه هاي غير مولد به سرمايه هاي مولد و سودآور، گام بسيار بزرگي براي تضمين سودآوري اين مجموعه در سال ها و دهه هاي آتي برداشته اند كه فرهنگيان عضو موسسه از آن بهره مند خواهند شد.

وي افزود: شركت پتروفرهنگ از شركتهاي تابعه موسسه صندوق ذخيره فرهنگيان در حال حاضر مالك بخشي از سهام چندين شركت و پروژه عظيم پتروشيمي در كشور است كه مي توان به پتروشيمي مرواريد، پتروشيمي كيمياي پارس خاورميانه، پتروشيمي خراسان، پتروشيمي مارون و همچنين چندين پروژه و طرح پتروشيمي اشاره كرد.

نيكدل يادآور شد: پتروفرهنگ با خريد ۵۱ درصد از سهام انرژي سپهر عملا به يكي از قطب هاي پتروشيمي كشور و حتي خاورميانه به ويژه در حوزه توليد متانول تبديل خواهد شد كه در آينده مي تواند حتي در تعيين قيمت اين فرآورده پتروشيمي نيز نقش داشته باشد. اين بدان معني است كه عملا بخشي از بازار پتروشيمي كشور و حتي جهان در دست معلمان عضو صندوق ذخيره فرهنگيان خواهد بود.

مديرعامل صندوق ذخيره فرهنگيان تصريح كرد كه خريد سهام اين شركت به صورت اعتباري بوده است.


برگشت به تلکس خبرها