تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بيانيه مشترك اتحاديه اروپا و چين درباره برجام
دوشنبه، 25 تیر 1397 - 18:28     کد خبر: 44332

پيام نفت:
 
 
اكوفارس: اتحاديه اروپا و چين در بيانيه مشترك خود بعد از نشست امروز در پكن اعلام كردند كه به تعهداتشان در برجام پايبند مي‌مانند و اين توافق را يك دستاورد مهم ديپلماتيك ناميدند.
  

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، بعد از نشست نمايندگان اتحاديه اروپا و چين در پكن، طرفين بيانيه‌اي را براي همكاري مشترك در زمينه‌هاي متعدد منتشر كردند.

بر اساس بيانيه پاياني اين نشست كه در سايت پارلمان اتحاديه اروپا منتشر شده، طرفين توافق كردند همكاري استراتژيك جهاني را عميق‌تر كنند و شهروندان خود را در قلب اين همكاري استراتژيك قرار دهند. همچنين در اين بيانيه آمده است، گفت‌وگوهاي خوبي در همكاري‌هاي امنيتي و خارجي ميان دو طرف وجود داشت.

«ژان كلود يونكر» رئيس كميسيون اروپا و «دونالد توسك» رئيس شوراي اروپا به نمايندگي از اين اتحاديه و «لي كه‌كيانگ» نخست وزير چين به نمايندگي از اين كشور، در نشست مشترك حضور داشتند.

براساس اين گزارش، اتحاديه اروپا و چين در بيانيه مشتركشان گفتند، برجام يك ابزار كليدي در معماري عدم اشاعه هسته‌اي جهاني و دستاورد ديپلماتيك مهمي است كه شوراي امنيت سارمان ملل آن را تاييد كرده است. طرفين يادآور شدند كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پايبندي ايران به تعهداتش در رابطه با مسئله هسته‌اي را انجام داده است و اتحاديه اروپا و چين، تعهد خود براي ادامه اجراي كامل و موثر برجام را اعلام كردند. 

روز هجدهم ارديبهشت ۱۳۹۷ «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريكا، اين كشور را از برجام خارج كرد اما ديگر كشورهاي امضاكننده برجام شامل چين و كشورهاي اروپايي و اتحاديه اروپا، پايبندي‌شان به توافق هسته‌اي ايران را بيان كرده‌اند. 

 


برگشت به تلکس خبرها