تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: شگفتي در انتخابات پارلماني عراق؛پيشتازي ائتلاف نزديك به الحشد الشعبي و جريان صدر
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 14:30     کد خبر: 44218

پيام نفت:

بر اساس نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات كه كميته عالي انتخابات عراق اعلام كرد، ائتلاف هاي الفتح و سائرون شگفتي خلق كرده و در بيشتر استان هاي عراق گوي سبقت را از ائتلاف«النصر» به رهبري «حيدر العبادي»نخست وزير عراق ربودند.

 

به گزارش پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران به نقل از خبرگزاري فرانسه، ائتلاف هاي«الفتح» نزديك به الحشد الشعبي  و «سائرون» نزديك به جريان صدر در انتخابات پارلماني عراقي شگفتي خلق كرده و بر اساس شمارش نتايج اوليه آراي انتخابات پارلماني در بسياري از استان هاي عراق از ديگر ائتلاف ها پيشي گرفتند.

بر اساس نتايج اوليه شمارش آراي انتخابات كه كميته عالي انتخابات عراق اعلام كرد، ائتلاف هاي الفتح و سائرون شگفتي خلق كرده و در بيشتر استان هاي عراق گوي سبقت را از  ائتلاف«النصر» به رهبري «حيدر العبادي»نخست وزير عراق ربودند.

ائتلاف سائرون كه اتحادي از جريان صدر به رهبري«مقتدي صدر» و حزب كمونيست عراق است و اين دو بر پايه مبارزه با فساد با هم متحد شدند، در شش استان از 18 استان عراق در صدر قرار گرفت و در چهار استان ديگر دوم شد.

اما ائتلاف الفتح كه گروه هاي وابسته به الحشد الشعبي را در بر مي گيرد و نقش اساسي در حمايت از نيروهاي امنيتي عراق براي در هم كوبيدن گروه تروريستي داعش ايفا كرد، در چهار استان اول شد و در هشت استان دوم.

ائتلاف النصر به رهبري العبادي كه مورد حمايت ائتلاف بين المللي به رهبري آمريكاست در همه استان ها به جز «نينوا»  و به طور خاص در شهر موصل بزرگترين شهر اين استان كه العبادي ماه جولاي پيش آزادي آن از داعش را اعلام كرد، در رتبه سوم پس الفتح و سائرون قرار گرفت.

اين در حالي است كه پيش از اين برخي مسئولان گفته بودند كه العبادي با كسب 60 كرسي در پارلمان رتبه نخست را از آن خود خواهد كرد.

در پي اعلام نتايج انتخابات عراق، طرفداران  ائتلاف سائرون  به رياست مقتدي صدر رهبر جريان صدر به شادماني در ميدان التحرير شهر بغداد پرداختند.

يك منبع امنيتي عراقي گفت كه نيروهاي امنيتي نيمه شب گذشته همه مسيرهاي منتهي به ميدان التحرير در مركز بغداد را كه شاهد برگزاري جشن ائتلاف سائرون بعد از اعلام نتايج انتخابات بود، بستند.

اين منبع تصريح كرد: هدف از اين اقدام تامين امنيت جشن طرفداران ائتلاف سائرون بود.


برگشت به تلکس خبرها