تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: پزشكيان:موضوع حصر استخوان لاي زخم شده و بايد تمام شود
یکشنبه، 13 اسفند 1396 - 22:38     کد خبر: 44166

پيام نفت:
مسعود پزشكيان، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير بهداست دولت اصلاحات، ضمن حضور در تحريريه شبكه خبري جمهوريت از اين مجموعه بازديد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. گفت‌وگوي زير حاصل زماني است كه دكتر پزشكيان براي پاسخ به سوالات خبرنگار جمهوريت صرف كرده‌اند.
مسعود پزشكيان، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي و وزير بهداست دولت اصلاحات، ضمن حضور در تحريريه شبكه خبري جمهوريت از اين مجموعه بازديد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. گفت‌وگوي زير حاصل زماني است كه دكتر پزشكيان براي پاسخ به سوالات خبرنگار جمهوريت صرف كرده‌اند.
موضوع حصر استخوان لاي زخم شده و بايد تمام شود
پزشكيان درباره موضوع حصر و اخباري در اين خصوص مبني بر گشايش در اين امر گفت: گويا كميته پيگيري اين موضوع در مجلس، با رييس قوه قضاييه صحبت كرده‌اند و با آقاي شمخاني هم جلسه‌اي داشته و رايزني‌هايي كرده‌اند.
وي در خصوص اين موضوع ادامه داد: براي ادامه كار، هيچ راهي جز افزايش انسجام داخلي نداريم، يعني اگر اين چوب لاي زخم بماند در شرايطي كه تحريم‌ها و تهديدها هر روز در حال سخت‌تر شدن است و وضعيت جامعه و مباحث اقتصادي و كار نيز با مشكلاتي روبه‌رو است، اختلافي به اين شكل قابل ادامه دادن نيست.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اگر به خاطر اشتباه يا انحرافي كه ما تصور مي‌كنيم در آن بازه زماني رخ داده، اين زخم را باز نگه داريم اين تهديد ملي روز به روز بدتر مي‌شود، بر اساس تجربه تاريخي كه قابل مشاهده، كشورهايي كه در آن تفرقه بوده، هرگز به جايي نرسيده‌اند.
وزير دولت اصلاحات خاطر نشان كرد: معتقدم حضرت علي (ع) ، 25 سال سكوت كرد و امام حسن(ع) صلح كرد تا اسلام بماند بنابراين بايد اين الگوي رفتاري را مدنظر قرار دهيم.
اگر امام (ره) بود از ابتدا به احمدي‌نژاد مي‌گفت از تو رئيس جمهور درنمي‌آيد
وي در پاسخ به اين ادعاي برخي جريان‌هاي سياسي مبني بر اين كه اگر مسائل سال 88 در زمان حضرت امام (ره) رخ مي‌داد، ايشان دستور به اعدام دو نامزد معترض مي‌داد، گفت: من تصور مي‌كنم كه اگر مباحث انتخاباتي سال 88 در زمان حضرت امام مطرح مي‌شد، ايشان از اساس اجازه شكل‌گيري چنين فضايي را نمي‌دادند، از آن فراتر، اگر حرف‌هايي كه آقاي احمدي‌نژاد در همان دور نخست تبليغات انتخاباتي در سال 84 زد ، در زمان حضرت امام‌(ره) مي‌زد، امام در همان زمان مي‌گفت اين فرد نبايد وارد عرصه شود.
پزشكيان تاكيد كرد: اگر امام (ره) بود از ابتدا به احمدي‌نژاد مي‌گفت از تو رئيس‌جمهور در نمي‌آيد و برو سر جايت بنشين.
وي ادامه داد: آدمي كه مي‌گويد همه بردند و خوردند و امروز اين حرف‌ها را عمومي تر مي‌زند اگر از ابتدا جلوي او را گرفته بودند اين همه اختلاف و درگيري پيش نمي‌آمد.
پزشكيان در بازخواني رفتارهاي احمدي‌نژاد تصريح كرد: اين فرد بدترين تهمت‌ها را به آيت الله هاشمي رفسنجاني زد كه تا پايان عمر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام بود، سكوت برخي آقايان مقابل احمدي‌نژاد در ارتباط با آقاي هاشمي رفتاري متناقض است، چرا كه اگر ادعاهاي احمدي‌نژاد درباره هاشمي درست نبود، چرا جلوي حرف‌هايش را نگرفتند، اگر بود چرا اجازه دادند هاشمي رئيس مركز تشخيص مصلحت نظام بماند.
پزشكيان با اشاره به اتهامات مطرح شده عليه مرحوم هاشمي گفت: همه اشتباه دارند اما اگر قرار باشد بزرگاني همچون مرحوم هاشمي رفسنجاني را اينگونه تخريب كنيم ديگر چه كسي براي اين كشور تلاش مي‌كند.
وي تاكيد كرد: ما به زمينه‌هاي اختلاف نظرمان دامن مي‌زنيم، در يك خانواده نيز برادر با برادر اختلاف نظر دارد و اين موضوع طبيعي است، ذهن‌ها با هم متفاوت هستند اما مي‌توانند با تمركز بر نقاط مشترك حركت كنند.
بني‌صدر هرگز مثل احمدي‌نژاد نبود و نظام را زير سوال نمي‌برد
پزشكيان با رد تشبيه رفتارهاي احمدي‌نژاد به بني صدر گفت: بني‌صدر هرگز بي‌احترامي نمي‌كرد و نظام را زير سوال نمي‌برد.
ريشه برخي رفتارهاي مردم در ارتباط با خاتمي لجبازي با كل سيستم است
پزشكيان با بيان اين كه بايد ديد درباره هر فرد مردم چه قضاوتي مي‌كنند گفت: دليل اين كه درست يا غلط هستيم اين است كه مردم درباره ما چه مي‌گويند .
وي با اشاره به اين موضوع تصريح كرد: رفتاري كه مردم در قبال آقاي خاتمي در دو انتخابات اخير از خود نشان دادند يكي ناشي از اين است كه به هر حال ايشان سرمايه اجتماعي اين كشور هستند و بخشي نيز از سر لجبازي مردم با رفتاري بود كه با خاتمي شده بود.
حرف هاي امروز احمدي نژاد هيچ فرقي با حرف هاي سال 84 ندارد
پزشكيان با اشاره به اظهارات اخير احمدي‌نژاد گفت: احمدي‌نژاد از ابتدا همين بود كه امروز هست حتي زماني كه در سال 84 براي كانديداتوري فعاليت و در تبليغات صحبت مي‌كرد براي من سوال بود كه چطور اجازه مي‌دهند اين حرف‌ها را
بزند.
او ادامه داد: وقتي به عنوان تبليغ مي گفت كه 27 سال در اين كشور خوردند و بردند و دزديدند، يعني از زمان حضرت امام (ره) تمامي روساي جمهور و وزرا در اين اتهام سهيم هستند در حالي كه امام مماشات كرده و متوجه نبوده اما اين آقا فهميده و متوجه شده است.
نايب رئيس مجلس در اين خصوص تاكيد كرد: در آن زمان براي دزديدن و بردن، اسم عده‌اي خاص را مي‌گفت و بقيه سكوت كرده بودند در حالي كه براي كل حرف بايد بر دهانش مي‌زدند.
احمدي‌نژاد همه نظام را زير سوال برد و كسي كاري به كارش نداشت.
پزشكيان در ادامه اين موضوع گفت: اين حرف‌هايي كه احمدي نژاد در زمان تبليغات و دوران كانديداتوري مي‌گفت، در اوايل انقلاب توسط چپي‌ها و ضدانقلاب گفته مي‌شد و برخي سايت‌هاي معاند در آن زمان مي‌نوشتند كه اين حرف‌هاي امروز احمدي‌نژاد را ما قبل از اين مي‌گفتيم.
وي ادامه داد: همه نظام را زير سوال برد و كسي كاري به كار وي نداشت، تازه بعضا به گونه‌اي رفتار مي‌كردند گويا آسمان باز شده و اين يكي تازه بر زمين آمده است، در همان دور اول نحوه تعامل و حرف زدن و بي حرمتي‌هايي كه نسبت به شخصيت‌هاي انقلاب مي‌كرد عجيب بود.
نايب رييس مجلس تاكيد كرد: هيچ كسي مبري از اشتباه نيست اما در قضاوت بايد ديد يك فرد چقدر براي اين انقلاب و كشور عمر گذاشته است و بعد اشتباهات او را هم ارزيابي كرد. نمي توان افراد را به طور كامل از سيستم حذف كرد و بعد افرادي كه يا هيچ پشتوانه اي از انقلاب ندارند يا پشتوانه هاي بسيار ضعيفي دارند خود را جاي آدم هايي قرار دهند كه پوست و گوشت اين انقلاب بوده اند.
وي خاطر نشان كرد: حرف خوب زدن با كار خوب كردن فاصله زيادي دارد، شعارهاي اشتغال و اقتصادي و سياسي احمدي‌نژاد محقق نشد.

برگشت به تلکس خبرها