تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: خطر از بيخ گوش نيروهاي انصارالله گذشت؛ تلاش ائتلاف سعودي براي قطع ارتباط صنعاء با دنياي خارج ناكام ماند + نقشه ميداني و فيلم
چهارشنبه، 22 آذر 1396 - 14:56     کد خبر: 44045

پيام نفت:

خطر از بيخ گوش نيروهاي انصارالله گذشت؛ تلاش ائتلاف سعودي براي قطع ارتباط صنعاء با دنياي خارج ناكام ماند + نقشه ميداني و فيلم

هلاكت فرمانده مزدوران آل سعود در يمن

در صورت سقوط حيس و مناطق ساحلي، استان حديده در مدت كوتاهي به صورت دومينوار سقوط مي‌كرد و راه ارتباطي نيروهاي يمني از شمال (استان صعده) تا جنوب قطع مي‌شد.

به گزارش مشرق، آخرين تحولات ميداني از يمن حاكيست، درگيري ميان نيروهاي ارتش، انصارالله و قبايل با نيروهاي ائتلاف سعودي (شبه نظاميان وابسته به علي عبدالله صالح، شورشيان طرفدار منصور هادي و نيروهاي مزدور چند مليتي) در جنوب استان راهبردي « الحديده» ادامه دارد.

پس از اشغال شهر بسيار مهم «الحيس»، نيروهاي يمني عمليات گسترده اي را براي بازپس گيري اين شهر انجام دادند و پس از درگيري هاي سنگين و نفس گير ۴۸ ساعته با عقب راندن نيروهاي مزدور سعودي موفق شدند شهر « الحيس» را دوباره به كنترل خود در بياورند.

نيروهاي يمني با ادامه ضد حملات عليه نيروهاي متجاوز ائتلاف سعودي در نهايت توانستند مواضع خود را در شهر « الحيس» تثبيت كنند؛ همزمان با رسيدن نيروهاي كمكي به جنوب استان « الحديده» عمليات براي باز پس گيري شهر مهم « الخوخه» هم آغاز شده است.

درگيري هاي سنگين در حومه شمالي شهر «الخوخه» در جريان است؛ تاكنون حدود ۵۰ تن از نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي كشته و زخمي شده اند؛ جنگنده هاي رژيم سعودي هم با حملات سنگين هوايي به شدت از يگان هاي زميني نيروهاي متجاوز حمايت مي كنند.

پيشتر نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي با اشغال شهر الحيس درصدد بودند خود را به بندر الحديده برسانند كه ناكام ماندند؛ اين بندر راهبردي شاهرگ حياتي نيروهاي انصارالله از شمال به جنوب يمن محسوب مي شود.

**براي مشاهده اندازه اصلي روي نقشه كليك كنيد**

در صورت سقوط حيس و مناطق ساحلي، استان حديده در مدت كوتاهي به صورت دومينوار سقوط مي كرد و راه ارتباطي نيروهاي يمني از شمال ( استان صعده) تا جنوب قطع و مسير كمك رساني به استان هاي «مارب و إب» با مشكل روبه رو مي شد.

از استان الحجه هم خبر مي رسد، جنگنده هاي سعودي به صورت ديوانه وار مناطق مسكوني و زير ساخت هاي استان را هدف قرار مي دهند؛ عصر روز گذشته جنگنده هاي سعودي فقط در ۳ مرحله ورزشگاه شهر الحجه را بمباران كردند و خسارت هاي سنگيني به اين منطقه وارد آوردند.

جنگنده هاي سعودي همچنين صفحه هاي خورشيدي توليد برق را در منطقه عبس هدف قرار دادند و خسارت هاي سنگيني به اين منطقه وارد كردند؛ همزمان نيروهاي يمني در شهر الحجه در جريان جست و جوي مناطق، يك مقر نظامي وابسته به شبه نظاميان علي عبدالله صالح و شورشيان منصور هادي را شناسايي كنند. در اين مقر ، مقادير زيادي تجهيزات نظامي و مواد منفجره كشف و ضبط شد.

در استان عسير در جنوب عربستان هم نيروهاي انصارالله در عملياتي دقيق، انبار سلاح نظاميان سعودي را در منطقه « لهنجر» منهدم كردند.تك تيرندازان انصارالله در منطقه الهجر هم يكي از نظاميان سعودي را از پاي در آوردند. در حومه ارتفاع « سبحطل» تجمع نظاميان ائتلاف سعودي هدف قرار گرفته شد.

 

به گزارش مشرق، جنگنده هاي سعودي مناطق مسكوني را در استان هاي « صعده، تعز، مارب، صنعاء و الحديده» بيش از ۵۵ بار هدف قرار دادند كه منجر به شهادت و زخمي شدن دهها تن از شهروندان يمني شد.

نيروهاي انصارالله در عمليات غافلگيرانه عليه مواضع نيروهاي متجاوز ائتلاف سعودي در فرودگاه صراوح در استان مارب حدود ۴۰ مزدور را به هلاكت رساندند. با واكنش قاطع نيروهاي يمني حملات گروهي از نيروهاي سعودي به منطقه يام دفع شد.


برگشت به تلکس خبرها