تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: "صندوق‌هاي بازنشستگي" يكي از بزرگ‌ترين مشكلات كشور است
شنبه، 18 آذر 1396 - 10:39     کد خبر: 44033

پيام نفت:

مدير صندوق بازنشستگي‌ خراسان جنوبي با اشاره به افزايش ۵۰ درصدي اعزام بازنشستگان به سفرهاي زيارتي استان گفت: ضريب پوشش حمايتي بازنشستگان در خراسان جنوبي ۱.۱۴ است كه در مقايسه با نرخ كشوري از وضعيت بهتري برخوردار است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از بيرجند، حسن حاجي‌آبادي ظهر امروز در مراسم همايش بزرگداشت روز خانواده و تكريم بازنشستگان اظهار داشت: يكي از بزرگترين مشكلات كشور، صندوق‌هاي بازنشستگي است و بين 70 تا 80 درصد حمايت مالي صندوق‌هاي بازنشستگي از سوي دولت است و 15 تا 20 درصد درآمد صندوق‌هاي بازنشستگي از كسورات بازنشستگي و يا سود شركت‌هاي وابسته به اين صندوق‌ها تأمين مي‌شود.

وي گفت: روز به روز بر تعداد بازنشستگان كشور اضافه مي‌شود و پوشش حمايتي بسيار پايين است تا جايي كه پوشش حمايتي صندوق بازنشستگي كشور زير يك است و از اگر حمايت دولت نباشد وضعيت صندوق‌ها با مشكل مواجه مي‌شود.

مدير صندوق بازنشستگي‌ خراسان جنوبي گفت: در سال 85 مجموع بازنشستگان استان خراسان جنوبي 5 هزار و 300 نفر و شاغلان 16 هزار و 800 نفر بوده اما اكنون در استان 13 هزار و 200 نفر بازنشسته و 17 هزار و 800 نفر شاغل داريم.

حاجي‌آبادي با اشاره به ضريب پوشش حمايتي در استان گفت: نسبت افراد شاغل به افراد بازنشسته در استان خراسان جنوبي 1.14 است كه در مقايسه با نرخ كشوري از وضعيت بهتري برخوردار است.

وي اظهار داشت: افزايش 50 درصدي اعزام بازنشستگان به سفرهاي زيارتي را در استان داريم و خراسان جنوبي اولين استاني است كه براي بازنشستگان در پروازهاي عتبات عاليات پيش قدم بوده است.

مدير صندوق بازنشستگي‌ خراسان جنوبي تصريح كرد: سال گذشته سهميه استان براي وام به بازنشستگان 2 هزار و 758 مورد بوده اما سهميه امسال هنوز ابلاغ نشده است.


برگشت به تلکس خبرها