تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: انتصاب ها در واقعيت با تخصص وتعهدها فاصله گرفته اند/برخي انتصاب ها بر پايه تملق يا وصل بودن به يك جريان، رخ داده
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 11:42     کد خبر: 43898

پيام نفت:

انتصاب ها در واقعيت با تخصص وتعهدها فاصله گرفته اند/برخي انتصاب ها بر پايه تملق يا وصل بودن به يك جريان، رخ داده

نماينده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبري گفت: بارها شاهد بوديم افرادي بر سمت هاي اجرايي منصوب شدند كه تملق يك جريان و خط حزبي خاصي را دنبال مي كردند.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا «آيت‌الله موسوي اصفهاني» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره  چرايي و چگونگي معيارها و ملاك انتخاب و انتصاب مسئولان در سطوح ملي و استاني چيست، گفت: در انتخاب يك مسئول تعهد شخصي يك ملاك است، چرا كه كسي كه مي خواهد منصبي را به دست بگيرد با تفكر متعهدانه اسلامي مي تواند برنامه هاي خود را به خوبي اجرايي كند.

تعهد و تخصص معيار اصلي انتخاب يك مسئول باشد

وي اظهار كرد: اگر مسئولي در مقام اجرايي با تقوا باشد و بداند كه مي تواند از عهده مسئوليت بردوش گرفته خود برآيد، به طور قطع مسائل اسلامي را زيرپا نمي گذارد و براي مردم هم قابل اعتماد است.

نماينده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبري افزود: مسئله اصلي ديگر در انتصاب و انتخاب يك مسئول آن است كه آن فرد متخصص در پست و سمت خود باشد و تنها صرف اينكه فرد انتخاب شده متصل و همراه با يك جريان و خط فكري بوده را براي مسئوليتي انتخاب نكنند.

انتصاب ها در واقعيت با تخصص وتعهدها فاصله گرفته اند

حجت الاسلام موسوي اصفهاني تصريح كرد: متأسفانه در واقعيت به گونه اي ديگر است و ما همچنان شاهد هستيم كه گاهي از افرادي در پست هاي اجرايي استفاده مي شوند كه به طور مثال در ستاد انتخاباتي آن شخص مسئوليت دهنده حضور داشته اند و در اينجا معيار تعهد و تخصص براي انتخابش در نظر گرفته نمي شود.

برخي انتصاب ها بر پايه تملق يا وصل بودن به يك جريان، رخ داده 

وي عنوان كرد: بارها شاهد بوديم افرادي بر سمت هاي اجرايي منصوب شدند كه تملق يك جريان و خط حزبي خاصي را دنبال مي كردند.

نماينده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبري تأكيد كرد: اگر زماني در يك وزارتخانه مديري انتخاب شود به طور مثال در وزارتخانه آموزش و پرورش كه تخصص و تعهد كافي نداشته باشد همين سلسله وار جلو مي رود و حتي امكان دارد يك مدير مدرسه هم درست انتخاب نشود و يااينكه فرد اصلح انتخاب نشود.

حجت الاسلام موسوي اصفهاني تأكيد كرد: پس نه تنها انتخاب فردي متعهد و متخصص به دور از هر گونه وابستگي و اتصال به يك گرايش حزبي و يا گرايش انتخاباتي شرط است، بلكه بهتر آن است كه براي يك منصبي فردي را نسبت به هم رده خود اصلح تر باشد انتخاب شود.


برگشت به تلکس خبرها