پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: مشاور قاليباف:در مقوله چالش تحميلي حجاب رفتار آن‌ها طوري است كه در زمين همان افرادي كه برنامه ريزي كرده و نقشه كشيده‌اند بازي مي‌كنند/ همه اين‌ها توسط گروهي در حال انجام است كه خود در عرصه اجرا نه كارنامه‌اي دارند و نه ايده‌اي
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 - 06:57     کد خبر: 53330

پيام نفت:
مشاور رئيس مجلس درباره «چالش تحميلي حجاب و تندروي جماعت پرهزينه» در يادداشتي نوشت: تندروها به دنبال آن هستند كه هزينه كارهاي بي‌قاعده بر دوش رهبري معظم افتد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور رئيس مجلس درباره «چالش تحميلي حجاب و تندروي جماعت پرهزينه» در يادداشتي نوشت: تندروها به دنبال آن هستند كه هزينه كارهاي بي‌قاعده بر دوش رهبري معظم افتد.
 
بخشي از يادداشت سيدمحمود رضوي، مشاور رئيس مجلس به شرح زير است:
 
پس از انتشار تصاويري آزاردهنده از اعمالي غيرقانوني در مواجهه با بانوان هنجارشكن و قانون شكن، روز گذشته توييتي غير رسمي اما واضح از نظر رهبر معظم انقلاب منتشر كه پس از آن حملات ناجوانمردانه جماعتي تندرو به عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري بهانه‌اي شد تا چند خط بنويسم.
 
فكر مي‌كنم ميان همه مسلمين و مؤمنين جمهوري اسلامي اجماع وجود داشته باشد كه حفظ حجاب واجب است. بعد از سخنان مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان در خصوص حفظ حجاب كه آن را واجب شرعي و سياسي دانستند، اين حكم براي همه مردم و مسئولين لازم الاجرا و لازم الاتباع است.
 
در سال‌هاي اخير جماعت پر سر و صدا و پرهزينه(تندروها)، اتفاقات بدي را براي نظام جمهوري اسلامي رقم زده‌اند و تصوير نيروهاي مومن و انقلابي را در بين عموم مردم خراب كرده‌اند و در بزنگاه‌هاي مهم با عناوين مختلف، تندروي‌هاي خود را به اوج مي‌رسانند و تلاش مي‌كنند هر اقدامي خلاف نظر خود را آنقدر پرهزينه كنند كه يا به انجام نرسد يا با حداكثر هزينه انجام شود، در مقوله چالش تحميلي حجاب هم رفتار آن‌ها طوري است كه در زمين همان افرادي كه برنامه ريزي نموده و نقشه كشيده‌اند بازي مي‌كنند و به دنبال اين هستند كه كار را به پشت بلندگو‌ بكشانند و تا قبل از پشت بلندگو نظرات حضرت آقا را براي خود طبقه بندي مي‌كنند كه ارشادي است يا مولوي و بعد تصميم مي‌گيرند كه تبعيت كنند يا از كنارش عبور كنند. اين گفتمان شنيدن از لبان مبارك و پشت بلند گو و فاصله گذاشتن بين شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبري از همان مواردي است كه پايه گذارش جريان انحرافي و به منظور بالا بردن هزينه اجراي منويات ايشان و كُند كردن ابزارهاي مختلف رهبري براي اداره كشور بود، حالا هم در اين آزمون ولايت پذيري كه لازمه قبولي در آن ترجيح امر ولي با وجود ناخشنودي فردي و تفاوت نظر شخصي با نظر ايشان است، آن‌ها را مردود كرده است.
 
حالا هم اين تندرو ها به دنبال آن هستند كه ابتدا هزينه كارهاي بي قاعده بر دوش رهبري معظم افتد و يا ايشان هزينه‌ي عقب نشيني از مواضع انقلابي كه از موضع عقلانيت انقلابي بيان شده را پرداخت نمايند.
 
ضمن اينكه همه اين‌ها توسط گروهي در حال انجام است كه خود در عرصه اجرا نه كارنامه‌اي دارند و نه ايده‌اي براي تبليغ حجاب و عفاف و رويه آن‌ها هميشه ايراد گيري و در مقام شاكي و متوقع ظاهر شدن بوده و ايده‌هاي آن‌ها عموما سلبي بوده تا ايجابي و اجرائي!
 
بعد از شهادت حاج قاسم سليماني و انتظاري كه در جامعه براي انتقام شكل گرفت تا شهادت شهداي عزيز ديگر، شهيد فخري زاده و شهيد سيد رضي تا شهادت شهداي كنسولگري ايران در سوريه، دوگانه انتقام/صبراستراتژيك شكل گرفت و جمعي از جبهه انقلاب آنقدر فضا را تنگ نمودند كه حتي شاهد تعريض‌هايي به نهادهاي انقلابي و حتي بزرگان نظام بوديم، اما بايد نظام به يك آمادگي و طراحي همه جانبه و يك وحدت در مردم و مسئولين مي‌رسيد تا بتواند يك عمليات گسترده را شكل دهد.
 
در بحث حجاب هم شرايط مشابه وضعيت فوق را دارد، نظام به طور ناخواسته در مقابل يك اتفاق ناخوشايند فرهنگي و شرعي قرار گرفته كه دشمن سال‌ها براي آن طراحي انجام داده و تا جايي جلو رفته كه توانست فتنه‌اي همچون حوادث پائيز ۱۴۰۱ را رقم بزند، مومنين و نيروهاي دلسوز و انقلابي از وضعيت موجود ناراحت و دلخورند، حتما بايد كاري كرد كه ضمن ايجاد وحدت بيشترين همگرايي را در جامعه ايجاد كند در مقابل دست دشمن هم از هرگونه دست درازي به روان جامعه و مردم كوتاه باشد، پس به نظر ولي مسلمين احترام بگذاريم، اجازه دهيم مسئولان اقدامات برنامه ريزي شده و با قاعده‌اي را طراحي و اجرا نمايند و باور كنيم اگر با همدلي و به دور از احساسات و فشارهاي بيروني و برنامه ريزي انجام شود، همچون وعده صادق هم دشمن را نااميد و هم مردم انقلابي، علما، مومنين و خانواده شهدا و ايثارگران خوشحال خواهند شد.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها