پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: جايگزيني ۱۰ هزار خودرو ون گاز سوز به جاي بنزيني
دوشنبه، 23 تیر 1399 - 12:33     کد خبر: 45491

پيام نفت:

 

مي متالز - قائم مقام شركت ايران خودرو ديزل گفت: اكنون ۱۰ هزار خودرو ون پايه گاز سوز شده كه مي تواند براي كشور سود داشته باشد.

به گزارش مي متالز، رجبعلي در حاشيه مراسم امضاي تفاهم نامه ايران خودرو و شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي اظهار داشت: براي نقش آفريني محصولات ايران خودرو در كاهش مصرف سوخت طرح‌هاي متفاوتي طراحي شده است تا به كاهش مصرف انرژي كمك كند.

وي افزود: بحث فرسودگي ون‌ها مطرح شده كه تلاش شده محصول جديد جايگزين آن شود، از اين رو ايران خودرو ون‌هايي بر پايه گاز طراحي كرده است.

رجبعلي افزود: اكنون ۱۰هزار خودرو ون پايه گاز سوز مي‌تواند در زمينه كاهش مصرف نفت موثر باشد. در اين راستا سيستم سوخت رساني را به صورت دوگانه سوز طراحي خواهيم كرد كه پايه گازسوز است و به كاهش مصرف كمك خواهد كرد و راندمان موتور بالايي خواهد داشت.

قائم مقام شركت ايران خودرو ديزل ادامه داد: در اين خودرو از موتور داخلي خودمان يعني يورو ۵ استفاده شده است كه قدرت موتور بالايي نسبت به بنزين دارد و صرفه اقتصادي مناسبي براي مصرف كننده و همچنين كاهش ارزبري خواهد داشت.

وي بيان كرد: يكي از نياز‌هايي كه اشاره شده استفاده از گاز طبيعي در وسايل سنگين و نيمه سنگين است كه اميدوارم اين خودرو‌ها طراحي شود و از ديزل كمتري استفاده شود.

رجبعلي با بيان اينكه مخزن گاز در وانت آريسان در كف صندوق طراحي شده است،گفت: خودروي سمند EF7 تا ۳۰۰ كيلومتر با گاز حركت خواهد كرد و در تلاش هستيم اين رقم به ۴۰۰ كيلومتر ارتقا يابد.

با اجراي طرح جديد گاز سوز كردن خودروها، روزانه در مصرف بنزين ۱۰ ميليون ليتر صرفه جويي خواهد شد و درآمد حاصل از آن ۲۰ هزار ميليارد تومان در سال است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها