پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران:قيمت برخي خودروها صد ميليون تومان ريخت
جمعه، 26 اردیبهشت 1399 - 08:39     کد خبر: 45479

پيام نفت:
خبر آنلاين : رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو گفت: محتكران خودرو با تحريك بازار و شايعه سازي براي افزايش ۵۰ تا ۶۰ درصدي قيمت اين كالا به دنبال گران كردن قيمت خودرو بودند كه تلاش آن‌ها بي نتيجه ماند.

به گزارش سعيد موتمني با اشاره به اينكه ورود شوراي رقابت به بازار خودرو گامي مثبت در ساماندهي اين بازار بوده است، افزود: تلاش انباركنندگان خودرو با شايعه سازي براي افزايش قيمت اين كالا در بازار بي نتيجه ماند.

وي با بيان اينكه قيمت‌هاي تعيين شده از سوي شوراي رقابت واقعي است، گفت: تعيين سود ۱۰ درصدي گام مؤثري در ساماندهي بازار خودرو است اگر اين موضوع در سال‌هاي گذشته اتفاق مي‌افتاد امروز شاهد نابساماني بازار نبوديم. از اين پس، فروشندگان خودرو اين كالا را با قيمت درج شده در فاكتور و ۱۰ درصد سود مي‌توانند در بازار عرضه كنند اين رويه تقاضاي كاذب را در بازار از بين مي‌برد، زيرا متقاضيان براي دريافت سود ۱۰۰ درصدي براي دريافت خودرو ثبت نام مي‌كنند.

موتمني با اشاره به روند كاهشي قيمت خودرو در بازار، گفت: امروز ۲۰۶ تيپ ۲ از ۱۵۰ ميليون تومان به ۱۱۴ ميليون تومان، پرايد از ۸۵ تا ۹۰ ميليون تومان به ۶۷ ميليون تومان، سمند از ۱۵۴ ميليون تومان به ۱۱۴ ميليون تومان و پژو ۴۰۵ از ۱۴۵ ميليون تومان به ۱۱۰ ميليون تومان كاهش قيمت داشته است.

اين مقام مسؤول با اشاره به اينكه همه قيمت‌هاي اعلام شده فقط روي كاغذ بوده و مشتري براي آن وجود نداشته است، افزود: با كاهش قيمت خودروهاي داخلي قيمت خودروهاي خارجي و مونتاژي نيز كاهش داشته است به نحوي كه امروز مزدا با ۱۰۰ ميليون افت قيمت از ۶۵۰ ميليون تومان به ۵۳۰ ميليون تومان, ۲۰۰۸ از ۵۳۰ ميليون تومان به ۴۸۰ ميليون تومان و سراتو از ۵۲۰ ميليون تومان به ۴۷۰ ميليون تومان كاهش يافته است.

رئيس اتحاديه فروشندگان خودرو با اشاره به تأثير قيمت خودروهاي داخلي بر قيمت خودروهاي خارجي، گفت: اگر قيمت خودروهاي داخلي ثبات داشته باشد مابقي خودروها نيز تغييري نخواهند كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها