پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: تحول در ساختار كرخت مديريتي كشور، رخ مي‌دهد؟
یکشنبه، 31 تیر 1397 - 15:24     کد خبر: 44340

پيام نفت:
 

 

اين مديران، حالا كه از طرح منع به كارگيري بازنشستگان مطلع شده اند، مديران پارلماني خود را به مجلس فرستاده اند؛ آن هم با كيفي مملو از امتيازات و تام الاختيار در مصرف آن! آن‌ها يك هدف دارند؛ تصوب طرح، اما با اضافه كردن رئسا به عنوان استثنا! اگر چنين شود، فاتحه طرح مذكور را بايد خواند؛ چرا كه چونان سال‌هاي قبل، مديران فرتوت كشور اين بار با توجيه «استثنايي» خود، در بدنه مديريتي كشور باقي مي‌مانند! تاييد طرح مذكور با استثنا‌هاي خاص، نهايتاً منتج به آن مي‌شود كه اين طرح، تبديل به يك قانون حيرت انگيز شود؛ يعني «منع به كارگيري بازنشستگان» با استثناسازي وزارتخانه ها، سازمان ها، شهرداري‌ها و ... كه چيزي شبيه به شوخي مي‌ماند!

 

اقدام تاسفباري كه در پشت پرده مجلس در جريان است؛ معاونان پارلماني با «كيسه امتيازات» در مجلس، براي «استثنا كردن رؤسا از طرح منع به كارگيري بازنشستگان» / «افكارعمومي» به ميدان آييد تا «هزاران استثنا» به خانه بروند!

طرح «منع به كارگيري بازنشستگان»، اين هفته در مجلس بررسي مي‌شود؛ خبري مسرت بخش و اميدواركننده براي پوست اندازي مديران فرتوت و سالخورده از بدنه مديريتي كشور؛ اما ديشب خبري آمد كه جاي «اميد» را به «شگفتي» داد! «استثناها» در فكر تداوم حيات مديريتي خود هستند!

به گزارش «انتخاب»؛ اين «استثناها» همان «مديران هميشگي» هستند كه ۳ يا ۴ دهه مداوم در كشور مدير بوده اند و حاضر به واگذار كردن مناصب خود به جوانتر‌ها نيستند. مديراني بي انگيزه كه تمام توانشان، حفظ صندلي هايشان است!

طبق اخبار منتشره، در صورت اجراي قانون «منع به كارگيري بازنشستگان» بيش از ۱۲۰۰ مدير دولتي، ۷۵ سفير و ۱۰۰ شهردار بركنار مي‌شوند؛ و اين تازه، مربوط به دولت است و آمار ساير قوا و ارگان‌ها و نهاد‌ها شفاف نيست.

اين مديران، حالا كه از طرح منع به كارگيري بازنشستگان مطلع شده اند، مديران پارلماني خود را به مجلس فرستاده اند؛ آن هم با كيفي مملو از امتيازات و تام الاختيار در مصرف آن! آن‌ها يك هدف دارند؛ تصويب طرح ، اما با اضافه كردن رئسا به عنوان استثنا!

برخي وزارتخانه ها و بسياري از سازمان‌ها و ... اينك در تلاشند تا مديرانشان، جزء «استثناها» باشند! كه اگر چنين شود، فاتحه طرح مذكور را بايد خواند؛ چرا كه چونان سال‌هاي قبل، مديران فرتوت كشور اين بار با توجيه «استثنايي» خود، در بدنه مديريتي كشور باقي مي‌مانند!

تاييد طرح مذكور با استثنا‌هاي خاص، نهايتاً منتج به آن مي‌شود كه اين طرح، تبديل به يك قانون حيرت انگيز شود؛ يعني «منع به كارگيري بازنشستگان» با استثناسازي وزارتخانه ها، سازمان ها، شهرداري‌ها و ... كه چيزي شبيه به شوخي مي‌ماند!

جالب آنكه يكي از توجيهات اين مديران پارلماني براي ايجاد واهمه در نمايندگان اين است كه مي گويند، درصورت تصويب اين طرح، امكان استفاده از شما بعد از دوران نمايندگي وجود نخواهد داشت!

اقدام تاسفباري كه در پشت پرده مجلس در جريان است؛ معاونان پارلماني با «كيسه امتيازات» در مجلس، براي «استثنا كردن رؤسا از طرح منع به كارگيري بازنشستگان» / «افكارعمومي» به ميدان آييد تا «هزاران استثنا» به خانه بروند!

مخاطبان مي‌توانند با رصد سن و سال مديران هر وزارتخانه و سازمان، به تلاش آنان براي استثناسازي مديران در مجلس پي ببرند. در عين حال، حساسيت افكارعمومي و حضور همه جانبه براي مخالفت با استثناسازي‌هاي بي منطق، مي‌تواند طرح مذكور را تبديل به منعي واقعي براي به كارگيري بازنشستگان كند؛ منعي كه مي‌تواند حقيقتاً باعث تغييراتي جدي در مديريت كشور شود.

حال، اما بايد منتظر ماند و ديد، باز هم لابي چند لايه باند‌هاي سياسي - اقتصادي براي عدم تحقق تغييرات جدي در كشور و باقي ماندن «پيرمرد‌هاي فرتوت» پيروز خواهد شد يا اين بار، مجلس با تصويب طرح مذكور، يكي از مهمترين و حياتي‌ترين طرح‌هاي خود براي كمك به آينده كشور را تصويب خواهد كرد؟


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها