پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: هيچ كافري زير امضاي خود نمي‌زند؛ ترامپ يك مهمان ناخوانده به نام «غارتگري» را به درون خود دعوت كرده / گفته‌ايم دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم؛ زيرا نمي‌توان جامعه را با كشتن و سلاح اداره كرد
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 14:42     کد خبر: 44226

پيام نفت:
آيت الله جوادي آملي:

 

‌آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: خداوند متعال در قرآن فرمود آنچه ياد مي‌گيريد مهمان شماست، لذا شرك، كفر و شبهه كه غارتگرند را به درون خود دعوت نكنيد و علمي دعوت كنيد كه با صاحبخانه هماهنگ باشد.

‌آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: خداوند متعال در قرآن فرمود آنچه ياد مي‌گيريد مهمان شماست، لذا شرك، كفر و شبهه كه غارتگرند را به درون خود دعوت نكنيد و علمي دعوت كنيد كه با صاحبخانه هماهنگ باشد.

‌به گزارش پايگاه اطلاع رساني اسراء، جمعي از شيعيان مقيم انگلستان، كانادا و بوسني كه جهت شركت در همايش بين المللي «تعليم و تربيت اسلامي مبتني بر ارزش‌ها و چشم انداز اسلامي» به قم سفر كرده‌اند، با حضور در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء با آيت الله جوادي آملي ديدار كردند.

آيت الله جوادي آملي در اين ديدار عنوان كرد: خداوند، علوم بسياري را در نهاد ما به وديعه نهاده است؛ خدا ما را به عنوان لوح نانوشته خلق نكرده است بلكه صاحب خانه‌اي به نام «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» در نهاد وجودي ما آفريد.

وي ادامه داد: وظيفه رسمي هر دانشگاهي و حوزوي اين است كه چيزي ياد بگيرد كه مزاحم اين صاحب خانه نباشد، آن علمي كه با «توحيد» سازگار نيست مانند مهمان ناخوانده و سارقي است كه با ورود به خانه مشكل ساز مي‌شود لذا بايد درسي بخوانيم كه با صاحب خانه و «فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا» هماهنگ باشد.

اين استاد عالي حوزه علميه اضافه كرد: اسلام هم براي اين ميزبان كه فطرت ماست و هم براي آن مهماني كه بايد به درون خود دعوت كنيم برنامه دارد؛ از اين رو خداي سبحان به پدران و مادران متذكر مي‌شود كه از شما جز انتقال نطفه، كاري ساخته نيست! آفرينش مال خداست و خدا صدر و ساقه اين بدن را با توحيد خلق كرد لذا به مادران گفت تا آنجا كه مي‌توانيد با وضو به كودكانتان شير بدهيد و به پدران گفت لقمه حلال به كودك خود بخورانيد و اينكه در روايات داريم كه لقمه حرام، ذريه را مي‌سوزاند از همين روست.

آيت الله جوادي آملي تصريح كرد: در نتيجه معلوم شد كه انسان صاحب خانه‌اي دارد كه با هر مهماني سازگار نيست، از طرف ديگر خداوند در قرآن فرمود آنچه ياد مي‌گيريد مهمان شماست لذا شرك، كفر و شبهه كه غارتگرند را به درون خود دعوت نكنيد و علمي دعوت كنيد كه با صاحبخانه هماهنگ باشد.

وي ادامه داد: جنگ جهاني اول و دوم و جنگهاي نيابتي هر روزه، گوشه‌اي از آثار حضور اين مهمانان ناخوانده در درون انسان است، الان نيز كارخانه‌هاي توليد سلاح در كشورهايي كه داعي تمدن دارند سه شيفت كار مي‌كنند و بيشترين بودجه اين كشورها صرف آدم كشي مي‌شود!

وي با اشاره به خوي استكباري آمريكا خاطرنشان كرد: ترامپ يك مهمان ناخوانده اي به نام «غارتگري» را به درون خود دعوت كرده و صاحب خانه را در پاي اين مهمان كشته است و امروز زير امضاي خود مي‌زند، كاري كه هيچ كافري در دنيا انجام نمي‌دهد چرا كه عهد، پيمان و وفاي به عهد نزد همه انسانها مطلوب و محترم است.

آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: تلاش دين اين است كه انسان از كودكي مسلمان گونه و با معارف الهي رشد كند، اسلام براي شكوفا كردن آن ميزبان فرمود كودك وقتي به دنيا آمد اولين آهنگي كه به گوشش برسد اين باشد كه در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه بگوييد؛ از حضرت پرسيدند «قد قامت الصلاة» يعني چه؟ حضرت فرمود «أي حانَ وَقتُ الزِّيارَةِ» در واقع نماز، زيارت خالق است. چنين ديني، كودك را به خوبي تربيت مي كند و ديگر نيازي به سند 2030 يا امثال آن نيست، اينكه مي گويند كودك را رها كنيد و به او آموزش ديني ندهيد، يعني بگذاريد اين نهال خشك بشود و اجازه بدهيد علمي را به درون خود دعوت كند كه با صاحبخانه هماهنگ نيست.

وي با اشاره به آيات كلام الله مجيد در سوره مباركه نور بيان كرد: قرآن كريم همه را به حجاب، پاكدامني، عفاف و ادب دعوت مي‌كند و در سوره مباركه نور تاكيد مي كند كه اين ادب را كودك بايد از پدرو مادر خود بياموزد.

آيت الله جوادي آملي تاكيد كرد: جهان را جز با عقل و عدل نمي شود اداره كرد و قرآن معلم عقل و عدل است كه نمونه اي از عقل و عدل را در سيره انبياء گذشته به ما نشان داده است، خداوند در قرآن مي فرمايد رهبراني را فرستادم كه وقتي به قدرت رسيدند و مقتدر شدند از قدرت خود در راه حفظ جامعه استفاده كردند، سپس جريان داوود و سليمان را نقل مي‌كند و مي‌فرمايد وقتي داوود حكومت تشكيل داد، آهن را مثل موم در دستان او نرم كرديم، اما او از اين قدرت براي بافت زره كه يك ابزار دفاعي است، استفاده كرد.

وي با اشاره به فتواي حُرمت ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي و هسته‌اي، ادامه داد: داوود به عنوان يك رهبر الهي با اين قدرت، شمشير و نيزه و سلاح كشتار جمعي نمي‌سازد بلكه از آن براي ساختن زره كه وسيله‌اي دفاعي است، بهره مي‌برد تا جامعه محفوظ بماند، اينكه ما به صراحت گفته‌ايم به دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم، ريشه در اين تفكر دارد، اين فتواي ماست، چرا كه جامعه را هرگز با كشتن و سلاح نمي‌توان تربيت و اداره كرد.

آيت الله جوادي آملي با تاكيد بر توجه هر چه بيشتر به آموزش قرآن كريم در سيستم آموزشي گفت: ما وظيفه داريم يك دوره قرآن كريم را از ابتدا تا انتها با ترجمه درست و روان به كودكان خود بفهمانيم، فطرت آنها نيز كمك مي‌كند كه اين مفاهيم را درك كنند و در عمق جانشان نفوذ كند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها