پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: نامه علي مطهري به آيت‌الله جنتي: نامه شما درباره برجام، تعريض به رهبري نيست؟ / تكليف شرعي دستگاه ديپلماسي را شما تعيين مي‌كنيد؟
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1397 - 14:41     کد خبر: 44225

پيام نفت:
علي مطهري نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي خطاب به آيت الله احمد جنتي به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واكنش نشان داد.

نامه علي مطهري به آيت‌الله جنتي: نامه شما درباره برجام، تعريض به رهبري نيست؟ / تكليف شرعي دستگاه ديپلماسي را شما تعيين مي‌كنيد؟

علي مطهري نايب رييس مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي خطاب به آيت الله احمد جنتي به نامه مجلس خبرگان درباره برجام واكنش نشان داد.

متن كامل نامه نايب رييس مجلس به آيت الله جنتي به شرح زير است:

«جناب آقاي جنتي دامت بركاته

رييس محترم مجلس خبرگان رهبري

با اهداء سلام در نامه‌اي كه در ارتباط با خروج آمريكا از برجام نوشته‌ايد، چند نكته قابل تامل است. در اين نامه از طرفي پذيرفته‌ايد كه برجام با نظر مقام رهبري امضا شده است و از طرف ديگر از رييس‌جمهور خواسته‌ايد كه به خاطر خسارت‌هاي وارده ناشي از برجام از مردم عذرخواهي كند. آيا اين دو سخن تناقض و احيانا تعريض ناخواسته به مقام رهبري نيست؟

همچنين گفته‌ايد در صورت اخذ نشدن تضمين‌هاي جدي و محكم از اروپايي‌ها، خروج از برجام تكليف شرعي و قانوني دستگاه ديپلماسي خواهد بود.

آيا تكليف شرعي دستگاه ديپلماسي را جنابعالي تعيين مي‌كنيد با مقام رهبري؟ همچنين آيا تكليف قانوني دستگاه ديپلماسي را جنابعالي تعيين مي‌كنيد يا مجلس؟

حقيقت اين است كه يكي از معضلات كشور ما دخالت نهادهاي مختلف در كنار يكديگر است. وظيفه مجلس خبرگان رهبري طبق قانون اساسي، گذشته از انتخاب رهبر در زمان خاص، نظارت بر بقاي شرط عدالت در مقام رهبري و نظارت بر دستگاه‌هاي زيرمجموعه رهبر است.

ورود به مسائلي مانند برجام و تعيين تكليف براي رييس‌جمهور و مجلس شوراي اسلامي از وظايف آن مجلس نيست، براي جنابعالي آرزوي توفيق الهي دارم.

با تقديم احترام علي مطهري»


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها