پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: فيلم/ حمله به سفارت ايران در لندن / مهاجمان دستگير شدند / سفير: اين افراد از طرفداران فرقه شيرازي هستند / با قمه و چماق وارد شدند / سخنگوي وزارت خارجه: سفارت اشغال نشده بود / تماس عراقچي با سفير انگليس
شنبه، 19 اسفند 1396 - 13:31     کد خبر: 44180

پيام نفت:
اين افراد كه تصاوير آيت الله سيد صادق شيرازي و سيد حسين شيرازي را در دست دارند، وابسته به گروهي با عنوان هيات «خدام المهدي» هستند كه در حومه لندن فعاليت دارند.

فوري/ حمله به سفارت ايران در لندن / تصرف بالكن / مهاجمان پرچم ايران را پايين كشيدند +ويديو / سفير: مهاجمان از طرفداران فرقه شيرازي هستند / با قمه و چماق وارد شدند / سخنگوي وزارت خارجه: سفارت اشغال نشده

دقايقي پيش سفارت ايران در لندن مورد حمله تعدادي از افراد ناشناس قرار گرفت.

به گزارش «انتخاب» ، خبرگزاري دانشجو در اين رابطه نوشت: هواداران يك گروهك از ساعتي پيش با حمله به سفارت ايران در لندن، وارد فضاي سفارت ايران در اين شهر شدند. اعضاي اين گروهك با سرنگون كردن پرچم مقدس كشورمان، پرچم گروهك خود را بر بام سفارت به اهتزاز درآوردند.

پليس لندن تا اين لحظه كمترين واكنشي درقبال اين رفتار تروريستي نشان نداده است.

در همين حال، شفقنا نوشت: اين افراد كه تصاوير آيت الله سيد صادق شيرازي و سيد حسين شيرازي را در دست دارند، وابسته به گروهي با عنوان هيات «خدام المهدي» هستند كه در حومه لندن فعاليت دارند.

شبكه ماهواره اي فدك كه گفته مي شود وابسته ياسر حبيب (كويتي الاصل) است و ارتباط خاص با هيات خدام المهدي دارد پوشش پر رنگي به اين ماجرا داده است.

به نوشته ي خبرگزاري ها، مهاجمان به سفارت ايران در لندن پرچم ايران را از سفارت برداشته و پرچم خود را جايگزين كردند

آنها بالكن سفارت به سمت خيابان اصلي را در تصرف خود دارند.

بعيدي نژاد: كار طرفداران فرقه شيرازي است

حميد بعيدي نژاد سفير ايران در انگليس، در صفحه ي شخصي اش در توييتر نوشت: دقايقي پيش تعداد اندكي از طرفداران فرقه شيرازي به سفارت ايران در لندن تعرض نموده و با شكستن پرچم، در حال شعار عليه مقامات كشور، و لعن عايشه، ابوبكر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود آنها با چماق و قمه ديده شدند. پليس در محل حاضر است.

وي در توييت ديگري نوشت: متعرضان فقط روي بالكن بيروني ساختمان سفارت بوده و در محاصره پليس هستند. همكاران همه در داخل سفارت در آرامش و امنيت هستند.

سخنگوي وزارت خارجه: سفارت ايران اشغال نشده

 سخنگوي وزارت خارجه اعلام كرد:

*در حال بررسي موضوع از طريق سفارت ايران در لندن و سفارت انگليس در تهران هستيم.

*دولت انگليس موظف است متجاوزان به حريم ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران را سريعا دستگير كند

*برخلاف اخبار منتشر شده سفارت ايران در لندن اشغال نشده

* تنها عناصر تفرقه افكنان كه تعداد اندكي بوده‌اند به بالكن سفارت وارد شده‌اند

بلافاصله پس از وصول اين خبر آقاي عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه، مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران را به سفير انگليس در تهران منتقل كرده و خواهان محافظت كامل پليس از ديپلمات هاي كشورمان در لندن، و برخورد فوري پليس با مهاجمين شد.

سفير انگليس در تهران ضمن ابلاغ عذرخواهي رسمي دولت انگليس گفت: پليس ضدشورش انگليس در محل حضور يافته و اوضاع را تحت كنترل دارد. وي گفت تمامي اقدامات لازم براي محافظت از جان ديپلمات هاي ايران و جلوگيري از ورود مهاجمين به داخل سفارت به عمل آمده است

تكميلي/

قاسمي اعلام كرد: عناصر متجاوز به سفارت ايران در لندن كه تعدادشان پنج يا شش نفر بوده است توسط پليس لندن بازداشت شدند و تعرض به سفارت ايران پايان يافته است.

 

 
 
00:09 00:09
كد ويديو

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها