پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: وزير خارجه انگليس: ايران به برجام پايبند بوده است/مذاكرات سازنده اي در تهران داشتم
سه شنبه، 21 آذر 1396 - 12:08     کد خبر: 44041

پيام نفت:

وزير خارجه انگليس با بيان اينكه ايران به برجام پايبند بوده است، گفت: طرف‌هاي ديگر هم به توافق هسته اي با ايران پايبند باشند.

 بوريس جانسون، وزير خارجه انگليس با حضور در پارلمان اين كشور به ارائه گزارشي درباره سفر خود به ايران پرداخت.

وي سخنان خود در پارلمان گفت: در ايران با مقام‌هاي ارشد اين كشور ملاقات و با صراحت درباره مسائلي كه كشورهايمان با يكديگر اختلاف دارند، صحبت كردم، و مذاكراتمان سازنده بود.

وزير خارجه انگليس با بيان اينكه جديدترين فصل روابط ايران با انگليس با حصول توافق هسته‌اي برجام آغاز شده است، عنوان كرد:در هر جلسه‌اي، من بر اهميت حداكثري كه بريتانيا براي حفظ توافق هسته اي قائل است، تأكيد كردم.

جانسون با اشاره به اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پايبندي ايران به برجام را تأييد كرده است، گفت: ديگر شركا بايد با كمك به ايراني‌ها براي بهره‌مند شدن از مزاياي تعامل با جهان، به تعهدات خودشان ذيل اين توافق پايبند بمانند.

وي با بيان اينكه پارلمان از نقش مخرب ايران در درگيري‌هاي سراسر منطقه، از جمله در سوريه و يمن آگاه است، ادامه داد:رايزني‌هايمان در تهران درباره اين موضوعات، صريح و سازنده بود.

وزير خارجه انگليس با بيان اينكه دولت انگليس معتقد است تنها راه براي پايان دادن به بحران يمن، از طريق مذاكرات سياسي است، مدعي شد: اگر قرار باشد درگيري‌ها در يمن را حل و فصل كنيم، حوثي‌ها (انصارالله) بايد شليك موشك به سمت عربستان را متوقف كنند.

جانسون افزود: درباره شليك موشك از سوي حوثي‌ها (انصارالله) به سمت رياض به ايران تاكيد كردم كه از نفوذشان استفاده كنند تا اطمينان حاصل شود كه اين حملات خطرناك و كور خاتمه مي‌يابند.

وي در ادامه گزارش خود به پارلمان انگليس درباره سفرش به ايران گفت: درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه، خواستار آزادي اتباع دوتابعيتي بازداشت شده در ايران، شدم و سوابق حقوق بشر ايران را يادآور شدم.

منبع: مهر

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها