پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : بهترين خودروهاي برقي 2023 ؛ جذاب‌هايي كه دستمان از آنها كوتاه است
یکشنبه، 3 اردیبهشت 1402 - 06:32 کد خبر:50970
پيام نفت:
خودروهاي الكتريكي بازار خودروي امروز را تصاحب كرده‌اند و مشتريان زيادي دارند. مي‌دانيم كه اين خودروها جايي در بازار ايران ندارند؛ اما جذابيت آنها براي بسياري از عاشقان خودرو باعث شده تا برخي از بهترين خودروهاي برقي 2023 را معرفي كنيم.

در ذشته و زماني كه انسان موفق شد اولين خودرو را توليد كند، فكرش را هم نمي‌كرد روزي فرا برسد كه ماشين‌ها با نيروي الكتريكي كار كنند. خودروهاي برقي تحولي شگرف در صنعت خودروسازي بودند و طي ساليان اخير مشتريان پي به اين مهم برده و در صدد خريد اين قبيل محصولات برآمده‌اند.
 

خودروهاي الكتريكي در بسياري از كشورهاي توسعه‌يافته در حال گسترش هستند و هر روز به شمار كمپاني‌هاي توليدكننده خودروهاي برقي اضافه مي‌شود. امسال نيز خودروهاي جذابي در راه هستند كه در ادامه به معرفي آنها مي‌پردازيم. در ادامه با معرفي بهترين خودروهاي الكتريكي 2023 ما را همراهي كنيد.

بيشتر بخوانيد:

بهترين خودروهاي 2023

 

بهترين خودروهاي 2022

بهترين خودروهاي برقي 2023


سال گذشته و يا سال‌هاي پيش از آن، كمپاني‌هاي برجسته خودروسازي نظير مرسدس بنز، كيا، آئودي و بي ام و، يكي يكي به جمعيت توليدكنندگان ماشين‌هاي الكتريكي پيوستند و خوش درخشيدند. سال 2022 از اين حيث بسيار پر رونق و سرشار بود و توانست مشتريان را راضي نگاه دارد.
بهترين خودروهاي برقي 2023
بهترين خودروهاي برقي 2023

بسياري از شگفتي سازهاي چند سال اخير در سال 2022 معرفي و عرضه شدند كه با مطالعه بهترين خودروهاي برقي 2022 مي‌توانيد با آنها آشنا شويد. با شعله ور شدن اجاق توليد خودروهاي برقي، بازار داغ خودروهاي احتراقي يا بنزين سوز رو به سردي رفته است. براي مثال كشوري همچون آمريكا موفق شده نيمي از فروش محصولات خودرويي خود را به ماشين‌هاي برقي اختصاص دهد.

همچنين آمارهاي جهاني نشان مي‌دهند كه طي سال گذشته 13 درصد از فروش كل محصولات خودرويي به اين قبيل خودروها اختصاص داشته است. پيش بيني‌هاي جذاب براي پايان دهه ميلادي فعلي اين گونه نشان مي‌دهند كه تا سال 2030 ميلادي، 60 درصد از خودروهايي كه در دنيا معرفي و عرضه خواهند شد، برقي يا الكتريكي خواهد بود.

خوشبختانه يكي از مهم‌ترين مزاياي خودروهاي برقي، مسافتي است كه مي‌توانند با يك مرتبه شارژ شدن طي كنند. براي مثال، اغلب محصولات اين چنيني قادرند با يك بار شارژ شدن، مسافتي نزديك به 500 كيلومتر را بپيمايند. در مطلب پيش رو قصد داريم نگاهي به بهترين خودروهاي برقي 2023 بيندازيم و به صورت اجمالي به معرفي آنها بپردازيم.

رولز رويس اسپكتر – Rolls Royce Spectre


رولز رويس اسپكتر

نخستين خودروي برقي كه در فهرست بهترين خودروهاي برقي 2023 قرار گرفته، رولز رويس اسپكتر است. اين برند لوكس و محبوب پيش از اين هيچ خودروي برقي را توليد نكرده بود و حالا، سال 2023 براي مشتريان و طرفداران اين برند واقعا سال خوبي خواهد بود؛ چرا كه قرار است با محصولي لوكس و برقي آشنا شوند. بي ام و مدت درازي است كه مالكيت رولز رويس را در اختيار دارد و به همين خاطر، اگر نگاهي به محصولات اين برند بيندازيد، متوجه خواهيد شد كه پيشرانه‌هاي آلماني زير كاپوت رولز رويس‌ها خوابيده‌اند.

رولز رويس براي توليد نخستين خودروي الكتريكي خود چالش‌هاي بسياري را پشت سر گذاشته است، زيرا براي ساخت چنين محصولي دو چالش بزرگ پيش رويش قرار دارد: اول كنترل وزن و سپس فرمان پذيري خودرو.

كابين رولز رويس اسپكتر لوكس به انواع و اقسام تجهيزات رفاهي و ايمني مجهز شده و به همين خاطر وزن آن افزايش يافته است؛ ولي خوشبختانه به علت حضور پيشرانه‌هاي قدرتمند توئين توربوشارژ، سرعت و چالاكي بسياري را شاهد خواهيم بود.

همچنين آيروديناميك اين غول برقي و لوكس مزيت برتري نسبت به ساير خودروهاي الكتريكي دارد كه باعث شده نام آن را در ليست بهترين ماشين هاي برقي دنيا قرار دهيم؛ اما هنوز نمي‌توان گفت كه رولز رويس بهترين خودروي برقي 2023 را توليد كرده است.

متاسفانه نمي‌دانيم دقيقاً زير كاپوت اين خودرو چه خبر است؛ ولي آن‌طور كه اعلام شده، اسپكتر توانايي‌هاي زيادي در زمينه فني دارد و مي‌تواند 577 اسب بخار قدرت و 900 نيوتن متر گشتاور توليد كند. علاوه ‌براين، برد مفيد و استاندارد اين خودرو با يك مرتبه شارژ، 418 كيلومتر خواهد بود.
 

لوتوس الترا – Lotus Eletre

لوتوس الترا
بهترين خودروي برقي 2023

در فهرست بهترين خودروهاي الكتريكي 2023 بايد به لوتوس الترا هم اشاره كنيم. برند لوتوس از قديمي‌هاي بازار است و سال گذشته ميلادي تلاش كرده با معرفي اوليه لوتوس الترا بار ديگر محصولات اسپرت خود را احيا كند؛ اين بار در قالب خودروهاي برقي. كراس اووري كه قرار است در سال جاري وارد بازار شود، مبتني بر پلتفرم معماري پريميوم الكتريكي لوتوس است و از خودرويي مثل پورشه كاين بزرگتر خواهد بود.

قرار شده اين خودروي برقي در تيپ‌هاي مختلف عرضه شود. مشخصات فني اين خودرو به‌طور دقيق اعلام نشده، ولي گفته مي‌شود نسخه پايه قادر است 600 اسب بخار قدرت توليد كند و در عرض 3 ثانيه از سكون مطلق به شتاب صد كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. از طرف ديگر نسخه قدرتمندتر، توانايي توليد 700 اسب بخار قدرت را دارد. بديهي است كه چنين مشخصاتي در ليست بهترين خودروي برقي 2023 قرار بگيرد.

زير كاپوت اين شاسي بلند الكتريكي يك باتري 100 كيلووات ساعتي تعبيه شده و با يك مرتبه شارژ آن مي‌توان 600 كيلومتر مسافت را طي كرد. از جمله مزايا و آپشن‌هاي لوتوس الترا مي‌توان به سيستم تعليق بادي با تنظيم فعال ارتفاع از زمين، سيستم فرمان گيري چرخ‌هاي عقب و آنتي رول بارهاي فعال اشاره كرد.

بيشتر بخوانيد:

بهترين خودروهاي تسلا 2023

بهترين خودروهاي تسلا 2022

پولستار – Polestar


پولستار - بهترين خودروهاي برقي 2023

سومين خودروي لوكس برقي كه در سال 2023 عرضه خواهد شد، پولستار است. يكي از دلايلي كه باعث شده پولستار را بهترين خودروي برقي 2023 بدانيم، اين است كه مي‌تواند به‌طور عادي و با يك مرتبه شارژ كامل تا 611 كيلومتر را طي كند. در واقع اين ماشين رقيبي جدي براي محصولات رده بالاي تسلا و بي ام و محسوب مي‌شود.

كمپاني ولوو فعاليت توليد خودروهاي برقي خود را با پولستار 1 آغاز كرد ولي به علت قيمت بسيار بالا نتوانست در بدو ورود خوش بدرخشد. اما پولستار جديد، هم قيمت مناسبي دارد و هم توانسته عيب و نقص‌هاي محصولات پيشين ولوو را برطرف نمايد. اين كراس اوور كوپه و اسپرت هوش از سر مشتريان خواهد برد. رينگ‌هاي 21 يا 22 اينچي پولستار توانسته ابهت و وقار خاصي به بدنه اين كراس اوور ببخشد و بر لوكس بودن آن بيفزايد. با شارژر فوق سريع مي‌توانيد در عرض نيم ساعت، 80 درصد از باتري 110 كيلوواتي را شارژ كنيد.

زير كاپوت اين خودرو دو موتور برقي تعبيه شده كه يكي در محور جلو و ديگري در محور عقب خوش نشسته است. نهايت قدرتي كه پولستار مي‌تواند توليد كند، 489 اسب بخار و 840 نيوتن متر گشتاور خواهد بود.
 

ايكس پنگ جي 9- Xpeng G9

ايكس پنگ جي 9
بهترين خودروي برقي جهان

ايكس پنگ جي 9 يكي ديگر از بهترين خودروهاي الكتريكي 2023 است كه بايد در اين مقاله به مشخصات آن اشاره كنيم. كمتر از 6 سال است كه شركت خودروسازي ايكس پنگ وارد صنعت خودرو شده و به طرز تحسين برانگيزي موفق شده آمار فروش خوبي ثبت كند. پيشرفت و توسعه اين خودروساز در زمينه توليد محصولات برقي با خودروي ايكس پنگ جي 9 ادامه يافته و همچنان طي ساليان آينده ادامه‌دار خواهد بود.

كراس اوور نسبتاً بزرگ G9 جزو برترين محصولات الكتريكي و بهترين خودروهاي برقي 2023 اين كمپاني به حساب مي‌آيد كه براي اولين بار در نمايشگاه گوانگژوي چين به نمايش درآمد. با نگاهي به قواي محركه و زير كاپوت ايكس پنگ، متوجه خواهيم شد كه سيستم 800 ولتي نيروي محركه را تأمين مي‌كند. چنين سيستم محركه‌اي را پيش‌تر روي محصولات جذابي نظير پورشه تايكان و آئودي ديده بوديم.

نسخه پايه اين خودرو مي‌تواند حداكثر 313 اسب بخار قدرت و 430 نيوتن متر گشتاور توليد كند و در نسخه چهارچرخ محرك حداكثر خروجي قدرت به 551 اسب بخار با 717 نيوتن متر گشتاور مي‌رسد. از جمله امكانات رفاهي داخل كابين مي‌توان به تهويه صندلي‌هاي جلو، تنظيم برقي، گرم كن و ماساژور اشاره كرد.

بيشتر بخوانيد:

بهترين خودروهاي جهان

بررسي مشخصات فني كيا پگاس 2023

جيپ اونجر – Jeep Avenger


جيپ اونجر

بنابر عقيده داوران و ماشين بازهاي دنيا، كراس اوور برقي جيپ با نام اونجر، مي‌تواند بهترين خودروي برقي 2023 باشد. اين خودروي بي‌نظير در قياس با محصولات پيشين كمپاني جيپ متمايز و برتر است و در سبد محصولات آن مي‌درخشد. قرار است اين كراس اوور الكتريكي از دو سال ديگر راهي بازارهاي اروپا و آسيا شود.

خودروي آفرودي اونجر به لحاظ ابعاد از خود جيپ كوچكتر است و بيشتر به كار جوانان مي‌آيد. پلتفرم اين كراس اوور برقي بر روي استلانتيس سوار شده و اساس آن را تشكيل مي‌دهد. با نگاهي به ظاهر اين خودرو پي به طراحي جذاب و اسپرت آن خواهيم برد. نسخه پايه جيپ اونجر به باتري 54 كيلووات ساعتي مجهز شده و بنابر استاندارد قادر است 400 كيلومتر را به طور كامل طي كند. خبر خوب اينكه شارژرهايي براي اونجر در آمريكا و اروپا موجود است كه مي‌توانند باتري مذكور را تنها در عرض 24 دقيقه از 20 درصد به 80 درصد برسانند.

در حال حاضر گفته شده اين كراس اوور الكتريكي با دو نسخه تك موتور و دو موتور و تك ديفرانسيل و دو ديفرانسيل راهي بازارهاي جهاني خواهد شد و ميانگين خروجي اين پيشرانه‌ها 154 اسب بخار قدرت و 260 نيوتن متر گشتاور خواهد بود.
 

تويوتا پريوس – Toyota Prius

تويوتا پريوس
بهترين ماشين هاي برقي دنيا

پنجمين نسل از خودروي تويوتا پريوس قرار است سال جاري راهي بازارهاي اروپا و آمريكا شود. طراحي نسل جديد اين خودروي سدان در قياس با نسل‌هاي ديگر متفاوت است و بر اساس گفته‌ها قرار شده با پيشرانه برقي و احتراقي يا همان هيبريدي راهي بازار شود. بنابراين زير كاپوت پريوس يك پيشرانه 2 ليتري تعبيه شده كه مي‌تواند حداكثر 220 اسب بخار قدرت توليد كند. همچنين اين خودرو مجهز به يك باتري 13.6 كيلووات ساعتي شده كه ظرفيت بيشتري به همراه دارد و مي‌تواند برد بيشتري داشته باشد.

هيونداي آيونيك 6 – Hyundai Ioniq 6


بهترين خودروهاي برقي 2023

آخرين خودرويي كه در زمره بهترين خودروهاي برقي 2023 قرار مي‌گيرد از برند هيونداي است. كمپاني هيونداي طرفداران بسياري در سراسر جهان دارد و كيفيت محصولات اين خودروساز بي‌نظير است. مدت مديدي است كه صاحبان اين برند مشغول توليد خودروهاي الكتريكي هستند و سري هيونداي آيونيك از بهترين ماشين هاي برقي دنيا به شمار مي‌روند. پيش تر با آيونيك 5 آشنا شده‌ايم و مي‌دانيم كه يك كراس اوور محبوب در بازارهاي جهاني بود.

حالا اما با سري جديد اين خودروي برقي مواجهيم. اول از همه توجهتان را به پلتفرم قدرتمند E-GMP جلب كنيم كه اين امكان را براي آيونيك 6 به وجود آورده تا بتواند از باتري‌هاي دو ظرفيتي ليتيوم يوني استفاده كند. باتري بزرگتر اين امكان را براي نسل قبلي و كنوني فراهم آورده تا قدرت بيشتري داشته باشيم.

به نظر مي‌رسد پيشرانه‌هاي الكتريكي قادر به توليد 320 اسب بخار قدرت و يا 225 اسب بخاري هستند و اين خروجي براي مدل ديفرانسيل عقب است. همچنين طبق آمار اعلام شده مي‌توان گفت كه با يك مرتبه شارژ مي‌تواند تا 610 كيلومتر مسافت را طي كند.

سوالات متداول

بهترين خودروهاي برقي 2023 كدامند؟


از جمله بهترين خودروهاي برقي 2023 مي‌توان به آيونيك 6، تويوتا پريوس، جيپ اونجرز و ايكس پنگ جي 9 اشاره كرد. اما اما لقب بهترين خودروي برقي 2023 را مي‌توان به آيونيك 6 اختصاص داد.

چه تعداد خودروي برقي در سال 2023 در جاده‌ها خواهد بود؟


پيش‌بيني مي‌شود كه رانندگان در سراسر جهان در سال 2023 نزديك به 10 ميليون خودروي برقي بخرند كه تقريباً 14 درصد از كل بازار را تشكيل مي‌دهد.

بيشتر بخوانيد:

نظر شما درباره بهترين خودروهاي برقي 2023 چيست؟ به نظر شما خودروي ديگري هم بايد در فهرست بهترين خودروهاي الكتريكي 2023 قرار مي‌گرفت؟ ديدگاه خود را در بخش كامنت‌ها با تكراتو به اشتراك بگذاريد.