پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : صنعت انرژي تجديدپذير هند ۱۵۰ ميليارد دلار تا سال ۲۰۳۰ سرمايه جذب مي‌كند
یکشنبه، 16 مرداد 1401 - 10:23 کد خبر:49423
پيام نفت:

به گزارش خبرگزاري تسنيم به نقل از راشاتودي، گائوراو سينگهال، مديرعامل نمايندگي بانك آمريكا در هند، اعلام كرد كه صنعت انرژي تجديدپذير اين كشور مي تواند تا سال 2030 بالغ بر 150 ميليارد دلار سرمايه گذاري سهام جذب كند.

بلومبرگ در گزارشي كه به اقدام گروه سافت بانك ژاپن SoftBank Group براي فروش شركت زيرمجموعه خود در حوزه انرژي تجديدپذير به شركت انرژي سبز آداني هند Adani Green Energy  به ارزش 3.5 ميليارد دلار اشاره كرد، به نقل از سينگهال گفت كه اين توافقات همواره شامل "بازيگران" بخش انرژي هند مي شود.

آداني هند اعلام كرده است كه اين توافق كمك مي كند تا زودتر از موعد به هدف سبد انرژي تجديدپذير 25 گيگاوات خود برسد.

به گفته بلومبرگ و سينگهال، نكته جالب در مورد اين قرارداد اين بود كه شركت آداني در مرحله پاياني به گروه خريداران احتمالي 80 درصديسهام سافت بانك در شركت سافت بانك انرژي SB Energy پيوست.

بيشتر بخوانيد

سينگهال در ادامه گفت: با اين حال، برتري اين شركت اين بود كه هندي است و دارايي هاي آن نزديك به دارايي هاي شركت سافت بانك انرژي بود.

با اين حال، دليل ديگري وجود دارد كه سرمايه گذاران آينده در بخش انرژي تجديدپذير مي خواهند با شركت هاي محلي هند همكاري كنند.

سينگهال گفت: برخي از مسائلي كه مربوط به برخورد با دولت فدرال (هند) مي شود را فقط شركاي هندي مي توانند حل كنند. سرمايه گذاران خارجي نمي توانند آن ارتباط را به تنهايي برقرار كنند.

بر اساس اين گزارش، ظرفيت بخش انرژي تجديدپذير هند در دهه گذشته بسيار افزايش يافته است و از كمتر از 20 گيگاوات در مزارع خورشيدي به بيش از 96 گيگاوات انرژي خورشيدي، بادي، زيست توده و نيروگاه هاي آبي كوچك رسيده است.

با احتساب نيروگاه هاي برق آبي، ظرفيت بخش تجديدپذير اين كشور 142 گيگاوات يا 37 درصد از كل ظرفيت توليد برق هند مي شود.

در عين حال، هند 9 درصد از تقاضاي برق بازارهاي نوظهور و تا 20 درصد از تقاضاي مورد انتظار را به خود اختصاص داده است.