پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ذخاير نفتي اثبات شده آمريكا كاهش يافت
شنبه، 25 دی 1400 - 08:12 کد خبر:48430
پيام نفت:
ذخاير نفتي اثبات شده آمريكا در سال گذشته ۸.۴ ميليارد بشكه كاهش يافت.
ذخاير نفتي اثبات شده آمريكا كاهش يافت
اداره اطلاعات انرژي آمريكا گزارش داد ذخاير نفتي اثبات شده در آمريكا ۱۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ كاهش يافته و از رقم ۴۴.۲ ميليارد به ۳۵.۸ ميليارد بشكه كاهش يافته است.
جديدترين آمار اداره اطلاعات انرژي آمريكا حاكي از اين است كه در سال ۲۰۲۰ تنها سه ميليارد بشكه نفت خام در آمريكا كشف شده و ۳.۸ ميليارد بشكه از از نفت خام توليدي استفاده شده است.
آمارهاي پيشين اداره اطلاعات انرژي آمريكا نشان مي‌دهد كه كاهش 8.4 ميليارد بشكه بزرگترين كاهش ذخاير نفتي اثبات شده از ۲۰۱۰ تا كنون است.
در يك دهه گذشته تنها در سال ۲۰۱۵ ذخاير نفتي اثبات شده آمريكا كاهش يافته بود.
بر اساس اين گزارش يكي از مهمترين دلايلي كه براي كاهش ذخاير اثبات شده نفت آمريكا در سال ۲۰۲۰ مي‌توان گفت، افزايش بسيار اندك كشفيات جديد ذخاير نفت آمريكا است.
در سال ۲۰۲۰ تنها سه ميليارد بشكه نفت خام در آمريكا كشف شده كه كمتر از نصف ميزاني است كه در سال‌هاي ۲۰۱۸ يا ۲۰۱۹ كشف شده بود البته اداره اطلاعات انرژي آمريكا همه گيري  كرونا را به عنوان عامل اصلي كاهش ذخاير نفتي اثبات شده آمريكا عنوان كرده و محدوديت هاي مسافرتي و كاهش تقاضا براي سوخت هم به اين مسئله دامن زده است.
بر اساس اداره اطلاعات انرژي آمريكا بله اپراتورها عمليات حفاري و توسعه را هم به تعويق انداخته اند اين گزارش حاكي است كه ايالات تگزاس آمريكا كه بزرگترين حجم ذخاير نفتي اثبات شده و ميعانات گازي را داشت بيشترين كاهش ذخاير را تجربه كرده است.

منبع: فارس