پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : اميرعبداللهيان: اعلام آمادگي ايران براي رفع مشكل كمبود برق لبنان
جمعه، 16 مهر 1400 - 08:38 کد خبر:47673
پيام نفت:

حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه به منظور ديدار و گفتگو با مقامات لبناني در بيروت به سر مي‌برد، با «نبيه بري» رئيس پارلمان اين كشور ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه دو كشور بحث و تبادل كرد. اميرعبداللهيان تاكيد كرد: وزارت نيروي جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد با اجراي پروژه‌هاي مختلف در لبنان مشكل كمبود برق اين كشور را برطرف كند. همچنين شركت‌هاي فني و مهندسي ايران توانايي ارائه خدمات به بازار لبنان با كيفيتي در سطح بالاي جهاني و با قيمت پايين‌تر را دارند.
 
پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :


حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران كه به منظور ديدار و گفت‌وگو با مقامات لبناني در بيروت به سر مي‌برد، با «نبيه بري» رئيس پارلمان اين كشور ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه دو كشور بحث و تبادل كرد.

در اين ديدار حسين اميرعبداللهيان ضمن تبريك به مناسبت تشكيل دولت جديد در لبنان، نقش سازنده مجلس نمايندگان و رياست آن در تشكيل دولت جديد و گام برداشتن در جهت تحكيم وحدت ملي را مورد ستايش قرار داد و بار ديگر درگذشت همسر امام موسي صدر را تسليت گفت.

* تشويق فعالان اقتصادي ايران براي حضور در لبنان

وزير امور خارجه كشورمان تقويت دوستان جمهوري اسلامي ايران را يكي از محورهاي اصلي سياست‌هاي دولت جديد ايران خواند و تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده فراهم آوردن زمينه گسترش همكاري‌هاي دو كشور و تشويق فعالان اقتصادي ايران براي حضور در لبنان است.

اميرعبداللهيان تاكيد كرد: وزارت نيروي جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد با اجراي پروژه‌هاي مختلف در لبنان مشكل كمبود برق اين كشور را برطرف كند. همچنين شركت‌هاي فني و مهندسي ايران توانايي ارائه خدمات به بازار لبنان با كيفيتي در سطح بالاي جهاني و با قيمت پايين‌تر را دارند.

* ايران در زمان هاي دشوار در كنار لبنان بوده

نبيه بري نيز ضمن تشكر از پيام‌هاي تبريك مقامات ايراني به مناسبت تشكيل دولت جديد در لبنان و ابراز خرسندي از سفر وزير امور خارجه كشورمان، روابط خوب و همكاري كشورش با جمهوري اسلامي ايران و دريافت خدمات فني و مهندسي از ايران در زمينه‌هاي مختلف را ضرورت براي توسعه لبنان توصيف كرد.

وي افزود:معتقديم كه دوست را بايد در زمان سختي‌ها شناخت و ايران كشوري بوده است كه در زمان‌هاي دشوار در كنار لبنان بوده و به تحكيم و ارتقاي جايگاه آن در منطقه مساعدت كرده است.

به گزارش فارس، اميرعبداللهيان شب گذشته در رأس هيأتي وارد لبنان شد و در بدو ورود به بيروت در جمع خبرنگاران ضمن تبريك تشكيل دولت جديد در لبنان به مردم بزرگ و مقاوم اين كشور گفت:‌ من به همراه همكارانم در بيروت هستيم تا با صداي بلند اعلام كنيم كه جمهوري اسلامي ايران به حمايت‌هاي خود از لبنان ادامه خواهد داد. ما براي شكستن تحريم‌هاي لبنان با تمام توان در كنار مردم لبنان خواهيم ماند. اطمينان داريم كه مردم لبنان همانند گذشته از اين مرحله سخت نيز با پيروزي عبور خواهند كرد.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ۳۱ شهريور ماه در پيامي به همتاي لبناني تشكيل دولت لبنان را گام مهمي براي عبور از مشكلات و تحقق آمال و آرزوهاي ملت مقاوم لبنان خواند و گفت: ايران همواره در كنار ملت و دولت اين كشور خواهد بود.

وزير خارجه ايران در سفر به لبنان با رئيس جمهور، نخست وزير و وزير خارجه لبنان هم ديدار كرد.