پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : جايگزيني انرژي خورشيدي به جاي برق نيروگاهي
پنجشنبه، 15 مهر 1400 - 03:33 کد خبر:47664
پيام نفت:

نماينده، ولي فقيه در استان يزد: لازم است انرژي خورشيدي جايگزين برق نيروگاهي در ادارات پرمصرف شود.

 

به گزارش خبرگزاري صداوسيما يزد، آيت‌الله محمدرضا ناصري در ديدار با مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد با اشاره به اينكه وابستگي شديد زندگي بشر امروز به برق مي‌تواند در مواردي آسيب رسان باشد، اظهار داشت: لازم است جايگزيني براي برق توليدي توسط نيروگاه‌ها در نظر گرفته شود كه بهترين گزينه، توليد برق از انرژي خورشيد است.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم صرفه جويي در مصرف برق عنوان كرد: دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف، انرژي خورشيدي را جايگزين برق نيروگاهي كنند.

جايگزيني انرژي خورشيدي به جاي برق نيروگاهي
آيت الله ناصري، در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم توجه جدي به بحث كيفيت در تجهيزات برق‌رساني تاكيد كرد و گفت: هزينه‌هايي كه امروز انجام مي‌شود بايد براي آيندگان نيز مفيد و قابل استفاده باشد.


مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه شركت برق در حال حاضر ۷۰۷ هزار مشترك برق در استان دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴ درصد برق استان صرف صنايع و ۱۳ درصد نيز صرف مشتركان كشاورزي مي‌شود به اين معنا كه ۶۷ درصد برق استان يزد صرف توليد مي‌شود.


آرش نواب يادآور شد: در كل كشور، ۱۹ درصد معادل ۱.۷ درصد مشتركان برق را مشتركان صنعتي تشكيل مي‌دهند و استان يزد در اين شاخص رتبه نخست را در سطح كشور دارد.


وي عنوان كرد: در استان حدود ۱۹ هزار كيلومتر شبكه برق وجود دارد كه نگهداري از اين شبكه كار بسيار دشواري است.


نواب همچنين از برتري استان يزد در شاخص تلفات برق در شبكه‌ها خبر داد و گفت: متوسط تلفات برق در شبكه برق رساني كشور ۹.۹ درصد است در حالي كه در يزد اين ميزان بسيار كمتر است و در اين زمينه رتبه نخست را در كشور داريم.


مديرعامل شركت توزيع برق استان يزد، ميزان خاموشي به ازاي هر مشترك در كشور را سالانه ۶۰۰ دقيقه اعلام كرد و اظهار داشت: اين ميزان در استان يزد ۶۴ دقيقه است كه در اين زمينه نيز رتبه اول از آن استان يزد است.


وي يادآور شد: در حال حاضر در استان يزد هيچ روستاي بدون برق بالاي ۱۰ خانوار نداريم و به تعداد زيادي از روستا‌هايي كه كمتر از ۱۰ خانوار جمعيت دارند، اما در آن‌ها كار توليد انجام مي‌شود نيز برق رساني شده است.


نواب با بيان اينكه اغلب اين روستا‌ها در مناطق محروم و كمتر برخوردار خاتم، بهاباد و ابركوه واقع شده اند، افزود: سال گذشته ۱۵ روستا و امسال ۱۶ روستا در مجموع ۳۱ روستا با اعتبار ۴۴ ميليارد تومان از نعمت برق برخوردار شدند.