پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : ۲۰ همداني بر اثر سقوط از ارتفاع جان باختند
شنبه، 10 مهر 1400 - 12:24 کد خبر:47648
پيام نفت:

 

حادثه

مديركل پزشكي قانوني استان همدان گفت:در پنج ماهه امسال شش زن و ۱۴ مرد در استان بر اثر سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، دكتر ارتين كمالي با بيان اينكه چند روز پيش نيز جسد مردي ۵۱ ساله در ارتفاعات الوند كشف شده است، افزود: فرد مذكور به قصد كوهنوردي روز دوم مهر ماه به ارتفاعات الوند (منطقه كلاغ لانه) مي‌روند كه ظاهرا بر اثر بي احتياطي به پايين سقوط  و در دم جان مي‌بازد.

وي ضمن هشدار به كوهنوردان بر رعايت نكات ايمني هنگام صعود به ارتفاعات، اظهار كرد: كوهنورد مذكور با تلاش تيم نجاتگران پايگاه امداد كوهستان و هلال احمر كشف و با دستور مقام محترم قضايي براي تعيين علت فوت تحويل پزشكي قانوني شد. 

وي درباره وظيفه پزشكي قانوني در قبال افرادي كه در اثر سقوط فوت مي‌كنند، بيان كرد: تشخيص مكانيسم حادثه و اين كه فرد چرا دچار سقوط شده بر عهده مراجع قضايي است و پزشكي قانوني علت فوت را از منظر پزشكي بررسي مي‌كند.

مديركل پزشكي قانوني استان همدان مطرح كرد: براي پزشكي قانوني بررسي علائم جسماني فرد متوفي و دليلي كه موجب مرگ وي از نظر پزشكي شده، مهم است و اين‌كه در وقوع حادثه‌اي كه منجر به مرگ وي شده به عنوان مثال سقوط از كوه، انگيزه فردي يا عوامل ديگري دخيل بوده، نقشي ندارد.

كمالي با بيان اينكه سقوط از ارتفاع سهم زيادي از آسيب‌ها و جراحت‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: سقوط از ارتفاع در اصل براي پزشكي قانوني مهم نبوده بلكه مهم، علت فوت فرد سقوط كننده از نظر پزشكي هم‌چون ضربه به سر يا سكته در هنگام سقوط است.

منبع: ايسنا