پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : كدهاي تعيين وزير جهاد كشاورزي در دولت بعدي
شنبه، 2 مرداد 1400 - 08:53 کد خبر:47284
كدهايي كه اگر دقت كنيد وزير آينده را همين امروز بشما مي شناساند

پيام نفت:
كد اول: اين دولت اولين دولت بعد از فرمايش مقام معظم رهبري در مورد گام دوم انقلاب است. يعني اين دولت گام دوم انقلاب است يعني قاعدتا از وزراي دولت احمدي نژاد و خصوصا روحاني استفاده نخواهد شد.

كد دوم: تاكيد مقام معظم رهبري بر دولت جوان. يعني قاعدتا راه را بر گزينه هاي مسن يا ميانسال رو به بالا بسته است و يا كار براي آنها سخت خواهد بود و گزينه هاي جوانتر شانس بيشتري خواهند داشت.

كد سوم: تاكيد مقام معظم رهبري و گفتمان گام دوم بر استفاده از مديران انقلابي و جهادي. يعني شرايط ويژه كشور و نياز شديد به جهش توليد و اشتغالزايي باعث مي شود كه بر اساس اين نياز كشور و گفتمان گام دوم، دولت بعدي با وزرايي با خصوصيت غالبِ مديريت جهادي و انقلابي و مديريت ميداني چيده شود نه مديران دانشگاهي و پژوهشگر و مقاله بنويس.

كد چهارم: شعار دولت جديد يعني دولت قوي و مردمي. يعني ايجاب مي كند وزير بعدي از بطن مردم بوده و خود كشاورزي را با دستان خود لمس كرده باشد و در رده هاي مختلف با كشاورزان و كشاورزي عجين بوده باشد و از لحاظ فكري به تشكلهاي كشاورزي و واگذاري امور به كشاورزان و تشكلهاي كشاورزي اعتقاد داشته باشد.

كد پنجم: فضاي رواني نامناسبي كه براي كوچ از مجلس پديد آمده است. توصيه تلويحي مقام معظم رهبري به عدم كوچ نمايندگان به دولت و همچنين فضاي رواني كه در پي اين فرمايش رهبري در مجلس بوجود آمده و نطق هاي آتشين و موضع گيري هاي صريح نمايندگان اصولگراي مجلس در تاييد نظر رهبري و مذموم شمردن كوچ از مجلس به پاستور باعث شده كه انتصاب گزينه اي از مجلس هر چند اين شخص ساداتي نژاد رييس كميسيون با دانش، توانمند و انصافا ارزشمند كشاورزي باشد را با مشكل مواجه كند. مشكل ديگر ترافيك تمايل به كوچ در ميان مهره هاي درشت بهارستان است كه اگر قرار باشد اين توصيه و تفكر مذموم بودن كوچ نمايندگان به دولت هم ناديده گرفته شود گزينه هاي قدري در كميسيون امنيت ملي، نيرو، برنامه و بودجه و… هستند كه سهميه بهارستان در پاستور را آنها اشغال خواهند كرد.

در كل، اين كدهاي گفته شده بر اساس منطق و شواهد موجودِ واقعيت روز مي باشند و اگر كانديداهاي وزرات به آن توجه كنند قطعا خود منتفع مي شوند و فعالان بخش هم مي توانند بر اساس آن از بين مدعيان، وزير بعدي را بشناسند. هر چند اين روزها برخي در درون وزارتخانه ولو يك مدير پايين رده به اين رسانه و آن رسانه التماس مي كند كه نام او را هم جزو گزينه هاي وزارت بياورند چون فكر مي كند اسمش مطرح شود بالاخره وزير نشود، معاون وزير نشود يك پستي به او مي رسد.