پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : نيازي به واردات گاز نيست
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 - 19:13 کد خبر:46937
سخنگوي شركت ملي گاز گفت: با اقدامات صورت گرفته و همكاري مردم ميزان مصرف گاز كاهش يافته است و نيازي به واردات گاز به كشور نخواهد بود.

پيام نفت:
 
به گزارش ميز نفت ، محمد عسگري با اشاره به مصرف گاز در كشور، اظهار كرد: در حال حاضر وضعيت مصرف گاز متعادل بوده است و در روزهاي گذشته شرايط پايداري داشتيم اما از مردم تقاضا داريم كه مديريت مصرف را ادامه دهند تا بتوانيم پيك امسال را بدون مشكل سپري كنيم.

وي با تاكيد بر اينكه اگر مردم رعايت كنند، از سرما بدون مشكل در تامين گاز عبور خواهيم كرد و كار به واردات گاز نخواهد كشيد، تصريح كرد: آخرين آمار گوياي مصرف ۶۱۴ ميليون مترمكعب بوده كه نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

سخنگوي شركت ملي گاز با بيان اينكه ۸۰ درصد گاز كشور در بخش خانگي مصرف مي‌شود، گفت: از مردم خواهش مي‌كنيم در زمينه صرفه‌جويي به ما كمك و با كاهش دماي سيستم‌هاي گرمايشي خود، ما را در تداوم گازرساني به همه نقاط كشور و صنايع ياري كنند.

عسگري افزود: اگر مردم سيستم گرمايشي منازل خود را فقط دو درجه كاهش دهند و به‌سوي حفظ دماي رفاه كه حدود ۱۸ الي ۲۲ درجه است حركت كنند، به ازاي هر يك درجه كاهش دماي سيستم‌هاي گرمايشي، به اندازه توليد يك فاز پارس جنوبي صرفه‌جويي مي‌شود.

به گفته وي مصرف گاز از ابتداي دي ماه حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزايش يافته كه يكي از دلايل اين مسئله، شيوع بيماري كرونا و افزايش استفاده از آب گرم و دليل دوم آن ورود موج سرما به كشور است كه سبب شده مردم نسبت به سال پيش بيشتر گاز مصرف كنند.

سخنگوي شركت ملي گاز بيان كرد: استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي، نواحي شمالي كشور، استان‌هاي گيلان و مازندران، استان‌هاي خراسان شمالي، رضوي و جنوبي و تهران استان‌هاي پرمصرف گاز طبيعي هستند.




منبع : ايسنا