پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : سقف ۱.۵ميليون بشكه‌اي فروش نفت در بودجه
یکشنبه، 28 دی 1399 - 19:28 کد خبر:46836
رئيس كميسيون انرژي مجلس با بيان اينكه "سقف ميزان فروش نفت در بودجه سال آينده بر روي ۱.۵ميليون بشكه نفت بسته شد" گفت: در اين راستا اگر از يك ميليون بشكه در روز فراتر رفت سهم ويژه‌اي به صندوق توسعه ملي اختصاص مي‌يابد.

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   فريدون عباسي ، با اشاره به سفر اعضاي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي به استان بوشهر اظهار داشت: در سفر 2 روزه اعضاي اين كميسيون از ظرفيت‌هاي پايانه نفتي، تاسيسات فني و صنعتي جزيره خارگ، سكوهاي ميدان نفتي فروزان بازديد و نظرات و مشكلات كارشناسان اين عرصه مورد بررسي قرار گرفت.
وي، بازديد از نيروگاه اتمي بوشهر را از ديگر برنامه اعضاي كميسيون انرژي مجلس دانست و بيان كرد: در اين سفر با مديران، كارشناسان و متخصصان نيروگاه اتمي بوشهر تبادل نظر شد و نظارت ميداني از پروژه‌هاي نيروگاه اتمي بوشهر صورت گرفت و اعضاي كميسيون انرژي در برنامه بعدي به منطقه پارس جنوبي و عسلويه سفر مي‌كنند و مشكلات شهرستان‌ها و پروژه‌هاي اين نقاط از نزديك بررسي مي‌شود.
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي از تشكيل 3 تيم كارشناسي خبر داد و افزود: تيم‌هايي از نمايندگان مجلس، فلات قاره و مسئولان جزيره خارگ و نيروگاه اتمي با حضور در كميسيون انرژي مجلس مسائل بودجه‌اي آنها بررسي مي‌شود.
عباسي تاكيد كرد: تلاش مي‌شود در لايحه بودجه 1400 اعتبار لازم براي بخش‌هاي ياد شده تصويب شود عليرغم اينكه در لايحه‌اي كه دولت به مجلس ارائه كرده نيست.
وي، با بيان اينكه اعتبارات لازم در حوزه‌هاي ياد شده براي حل مشكلات اين بخش‌ها در لايحه بودجه 1400 گنجانده مي‌شود گفت: تلاش مي‌شود بودجه لازم در حوزه‌هاي نفت، گاز، پتروشيمي و نيروگاه هسته‌اي بوشهر براي سال آينده در رفع مشكلات و تحقق مطالبات آنان تصويب شود.
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: قرار شد از نظرات و پيشنهادات مسئولان و كارشناسان بخش‌هاي مورد بازديد استان بوشهر، براي تدوين برنامه هفتم توسعه استفاده تا ملاحظات مربوط به اين استان در آن ديده شود و در اين راستا از اتاق‌هاي فكر و كارگروه‌هاي آنان استفاده مي‌شود.
عباسي، با اشاره به لايحه بودجه 1400 و وابستگي اين لايحه به درآمدهاي نفتي تصريح كرد: در بودجه كشور فعلا وابستگي به درآمدهاي نفتي نمي‌توان حذف كرد ولي در لايحه بودجه 1400 درآمدهاي نفتي زياد نيست.
وي با بيان اينكه در اين راستا مجلس شوراي اسلامي با دولت يك تفاوت نظر دارد گفت: در لايحه بودجه 1400 دولت 2 ميليون و 200 هزار بشكه نفت براي فروش ديده بود و در اين راستا مجلس شوراي اسلامي تاكيد دارد كه دولت نمي‌تواند اين مقدار نفت را بفروشد تا در حوزه‌هاي ديپلماسي و ديپلماسي اقتصادي كار شود.
رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به زمان‌بر بودن اين برنامه خاطرنشان كرد: ميزان فروش نفت ياد شده براي بودجه سال آينده ممكن است محقق نشود كه سقف ميزان فروش نفت در بودجه سال آينده بر روي 1.5 ميليون بشكه نفت بسته شد كه اگر از يك ميليون بشكه در روز بيشتر فروش رفت سهم صندوق توسعه ملي 38 درصد در نظر گرفته و ديوني كه براي سال آينده از سوي دولت سررسيد شده آنها هم پرداخت شود.
عباسي، با اشاره به جبران كسري بودجه دولت از محل ديگر درآمدها تصريح كرد: تلاش شده كسري بودجه در لايحه بودجه سال 1400 تا حد زيادي كاهش داده شود و محل درآمدي ديگر براي دولت پيش‌بيني شود.

منبع: تسنيم