پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : صيانت از مخازن نفت و گاز، راهكار كاهش وابستگي به نفت است
دوشنبه، 22 دی 1399 - 21:29 کد خبر:46816
رئيس كميته نفت و پتروشيمي كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي از راه‌هاي كاهش وابستگي به نفت، صيانت از مخازن نفت و گاز است.

پيام نفت:

به گزارش خبرنگار شانا، حسين حسين‌زاده، امروز (دوشنبه، ۲۲ دي‌ماه) در آيين امضاي قرارداد مرحله سوم طرح نگهداشت و افزايش توليد نفت، اظهار كرد: كميسيون انرژي مجلس از نيروهايي متخصص، باتجربه‌ و جوان شكل گرفته، بنابراين شرايط بخش نفت و انرژي كشور را به‌خوبي درك مي‌كند و آماده است در بخش‌هاي مختلف در حوزه نفت و انرژي با دولت همكاري كنند.

وي افزود: ايران باتوجه به دارا بودن ذخاير عظيم انرژي يكي از كشورهاي ثروتمند دنيا در اين زمينه محسوب مي‌شود و اين موضوع كار ما را بسيار سخت مي‌كند.

رئيس كميته نفت و پتروشيمي كميسيون انرژي مجلس تصريح كرد: وابستگي ما به نفت در بيش از ۱۰۰ سال اخير سبب شده است كه بودجه سالانه ما نيز به نفت وابسته باشد.

حسين‌زاده تاكيد كرد: در سال ۹۶ به‌دليل تحريم‌ها، صادرات نفت ايران دچار چالش شد و بيش از ۸۰ درصد صادرات در اين حوزه كاهش يافت و شاهد تورم ناگهاني بوديم، بنابراين يكي از اين راه‌هاي كاهش وابستگي به نفت صيانت از مخازن نفت و گاز است.

وي به اهميت صيانت از مخازن نفت و گاز اشاره كرد و گفت: هرچقدر بيشتر بتوانيم ميدان‌هاي مشترك با كشورهاي همسايه را توسعه دهيم افزون بر افزايش توليد، ديپلماسي انرژي را هم تقويت مي‌كنيم و قدرت چانه‌زني‌مان در مجامع بين‌المللي بالا مي‌رود.

نماينده لارستان در مجلس استفاده از ظرفيت جوانان و نخبگان در صيانت از مخازن نفت و گاز را با اهميت دانست و اظهار كرد: طرح‌هاي جلوگيري از خام‌فروشي در نفت، گاز و پتروشيمي كه مدنظر مقام معظم رهبري نيز هست بايد به سمت تكميل زنجيره ارزش افزوده در بخش پايين‌دست حركت كند.