پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : حق الزحمه تانكرداران سوخت افزايش يافت
دوشنبه، 3 آذر 1399 - 15:34 کد خبر:45785
عضو هيأت‌رئيسه كميسيون انرژي مجلس از قول مسئولين شركت ملي پالايش و پخش براي رفع مشكلات سوخت رساني و افزايش حق الزحمه تانكرداران خبر داد.

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   هادي بيگي‌نژاد عضو هيأت رئيسه كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي  در تشريح جزئيات نشست امروز (دوشنبه 3 آذر) اين كميسيون اظهار داشت: در بخش اول اين نشست، معاون برنامه‌ريزي وزير نيرو در كميسيون انرژي حاضر شد تا نظرات آنها را درباره بودجه سال آينده و اقدامات آتي آنها و اعتبارات و نيازهاي آنها را شنيده و موضوع بين طرفين تشريح شود تا كميسيون انرژي در حوزه وزارت نيرو براي سال 1400 اقدامات آتي خود را پيش ببرد. 
وي خاطرنشان كرد: در بخش دوم نشست كميسيون انرژي، تربتي مديرعامل شركت ملي گاز ايران در اين كميسيون حاضر شده و وي درباره تدابير لازم اتخاذ شده به منظور عدم قطعي گاز و افت فشار و عدم مشكل نيروگاه‌ها به دليل مشكلات و كمبودهاي گاز توضيحاتي را مطرح كرد كه وي آمار مختلفي را براي مناطق متعدد كشور ارائه داده و گزارشي را در اين‌باره اعلام كرد و گفت كه حالت‌هاي مختلف را شركت ملي گاز درنظر گرفته و تدابير لازم را اتخاذ كرده است تا در زمستان به مشكلي در حوزه گاز برنخوريم.
عضو هيأت رئيسه كميسيون انرژي مجلس گفت:‌ صالح‌آبادي معاون پالايش و پخش وزارت نفت هم در بخش سوم اين نشست در كميسيون انرژي حاضر شد و وي درباره توزيع LPG و برنامه‌هاي اين وزارتخانه جهت توزيع آن ارائه كرد، هر چند كه در جلسات پيشين كميسيون انرژي اين موضوع را پيگيري كرده بوديم. 
بيگي‌نژاد خاطرنشان كرد: متأسفانه بحث LPG در كشورمان منجر به صف‌هاي طولاني شده بود كه زحمات آنها را افزايش داده بود اين در حالي است كه گاهي اوقات مشكلات در توزيع سوخت منجر به بروز مشكلاتي در حوزه بنزين، گازوئيل و گاز مايع شده بود و حتي مشكلات كاميونداران حمل و نقل كننده سوخت و فرآورده‌هاي آن را هم داشتيم.
وي ادامه داد: مسئولين دولتي حاضر در كميسيون انرژي قولهاي لازم را براي پيگيري مشكلات ارائه كرده و كميسيون انرژي اين موضوع را در روزها و هفته‌هاي آتي براي رفع مشكلات دنبال خواهد كرد و حتي تقسيم‌بندي‌هاي لازم صورت گرفت تا نماينده پيگيري كننده موضوع برق، گاز، پالايش و پخش و ... مشخص شده است. 
وي گفت: مقرر شد در روزهاي آينده جلسه‌اي بين شركت ملي پالايش و پخش و نماينده تانكرداران توزيع‌كننده سوخت برگزار شود تا مشكلات مطرح شده و برطرف شود. 
بيگي‌نژاد گفت: در نشست امروز كميسيون انرژي مشخص شد كه دستمزد توزيع سوخت از سوي تانكداران و حق‌الزحمه آنها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزايش پيدا كرده است. 
عضو هيأت رئيسه كميسيون انرژي مجلس درباره نشست فردا اين كميسيون هم گفت: پيگيري امور مربوط به بودجه سال آينده وزارت نفت با حضور معاون برنامه‌ريزي اين وزارتخانه بررسي خواهد شد.

منبع: فارس