پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : طرح مديريت هوشمندمحدوديت هادروزارت نفت
شنبه، 1 آذر 1399 - 21:16 کد خبر:45732
پيرو بخشنامه شماره 374899 مورخ 27 آبان ماه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري و استخدامي با موضوع تصميمات چهل و چهارمين جلسه ستاد ملي مديريت كرونا در خصوص نحوه فعاليت دستگاه هاي اجرايي و ادارات مركز، استان ها و شهرستان ها و در هريك از شرايط سه گانه هشدار از تاريخ اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوي، طرح جامع مديريت هوشمند محدوديت ها متناسب با وضعيت و روند بيماري كوويد 19 از سوي اداره كل تدوين و هماهنگي مقررات اداري و استخدامي وزارت نفت ابلاغ شد.

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   جزئيات اين طرح به شرح زير است:

1- واحدهاي توليدي، بهره برداري و انتقال نفت و گاز، پالايشگاه هاي نفت و گاز، تلمبه خانه ها و مراكز تقويت فشار گاز، انبارها و تاسيسات پخش، واحدهاي NLG، بيمارستان ها، مراكز درماني و درمانگاه ها و موارد مشابه در شمول اين بخشنامه قرار ندارند.

2-  تشخيص خدمات ضروري و خدمات عادي در صنعت نفت با «ستاد مركزي پيشگيري و مقابله با ويروس كوويد 19» است. با توجه به فوريت و تا قبل از نهايي شدن موضوع توسط ستاد مذكور، هريك از مديران، روسا و سرپرستان واحدها با توجه به ضرورت استمرار چرخه انجام ماموريت ها شامل انجام عمليات و ارائه خدمات اصلي مشخص شده، نسبت به كاهش حضور كاركنان تحت مديريت براساس تقسيم بندي وضعيت سه گانه هشدار (زرد، نارنجي و قرمز) و ميزان مجاز حضور كاركنان (جدول ذيل) اقدام نمايند.
 
وضعيت شهرها/
وضعيت فعاليت
زرد
(ميزان حضور كاركنان)
نارنجي
(ميزان حضور كاركنان)
قرمز
(ميزان حضور كاركنان)
ضروري 100% دو سوم 2/3 50%
عادي
دو سوم 2/3 50% يك سوم 1/3






 

- وضعيت هشدار شهرها بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملي كرونا كه به صورت هفتگي توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام مي شود. با ابلاغ هفتگي «ستاد مركزي پيشگيري و مقابله با ويروس كوويد 19 » براي هفته هاي بعد ملاك اقدام است.

- تعيين نوع فعاليت ها اعم از ضروري و عادي از سوي ستاد مركزي پيشگيري و مقابله با ويروس كوويد19 انجام خواهد شد.

3- با توجه به ضرورت كاهش حضور كاركنان، اولويت با اجراي مقررات دوركاري بوده و كاهش حضور ساير كاركنان تا سقف ميزان مندرج در جدول مشمول «ضوابط مرخصي ارفاقي شرايط ويژه كرونا» خواهد بود.

4- ضمن تاكيد بر لزوم رعايت ساير مراتب مورد اشاره در بخشنامه ابلاغي سازمان اداري و استخدامي كشور، مجددا يادآوري مي شود كاهش حضور كاركنان به هيچ عنوان نبايد منجر به ايجاد وقفه و خلل در انجام عمليات اصلي صنعت نفت شامل توليد، بهره برداري، انتقال، پالايش، توزيع و ... و همچنين ماموريت هاي فرعي شركت ها/ مديريت ها گردد.