پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي : تشكيل پرونده قضايي براي حريق درپتروشيمي خارگ
شنبه، 1 آذر 1399 - 21:07 کد خبر:45727
رييس دادگستري خارگ از تشكيل پرونده قضايي در پي حريق يكي از كارخانه‌هاي پتروشيمي جزيره خارگ خبر داد.

پيام نفت:
به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   رضا حاجب فرد در خصوص آتش سوزي پتروشيمي جزيره خارگ گفت: در پي اين حادثه يكي از كارخانه‌هاي پتروشيمي جزيره خارگ دچار حريق شد كه بلافاصله دستگاه قضايي جهت بررسي موضوع و دستورات قضايي به قضيه ورود كرد.
وي با بيان اينكه علت اين حادثه به علت نشت مواد نفتي بوده كه موجب ايجاد انفجار و آتش سوزي مي‌شود، افزود: در پي اين آتش سوزي تعداد پنج نفر كارگر در حين تعميرات دچار صدمه مي‌شوند كه يك تن از اين افراد فوت و مابقي جهت درمان به بيمارستان اعزام مي‌شوند.
حاجب فرد با اشاره به وخامت حال يكي از مصدومين حادثه، اظهار كرد: دستورات قضايي براي تشكيل پرونده انجام شده است و جهت بررسي دقيق‌تر علت وقوع حادثه كارشناس و بازرسين مربوطه به محل اعزام خواهند شد.
وي افزود: اين موضوع به دقت بررسي خواهد شد و در صورت احراز هر گونه تقصير و يا سهل انگاري از ناحيه شخص يا اشخاصي در بروز حادثه ياد شده، مسببين تحت تعقيب كيفري قرار خواهند گرفت.
  علاوه بر فوتي اول حادثه آتش سوزي در مجتمع پتروشيمي خارگ، يكي ديگر از مصدومان نيز كه با وخامت حال و درجه شديد سوختگي به مراكز درماني اعزام شده بود ظهر ديروز در بيمارستان جان باخت.

منبع: ايسنا